۸۵درصد دانش‌آموزان و همه معلمان از «شاد» استفاده می‌کنند

مجازیست-محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش:

  • جهموری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه کودکان و نوجوانان می داند، لذا تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه کودکان و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می کند. در این راستا، زمینه دست یابی بیش از ۹۹درصد از کودکان به آموزش ابتدایی فراهم شده است.
  • جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع بیماری کویید ۱۹ ، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار کودکان، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرآیند آموزش، حمایت نموده است.
  • در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کویید ۱۹، نیز اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی برای همه کودکان و نوجوانان به طور خاص برای کودکان در معرض آسیب، برنامه ریزی و عملیاتی نموده است که از آن جمله می توان به ایجاد و راه اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه های آموزشی برای تمامی پایه های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره کرد.
  • از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقه مندی کودکان به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی(شاد) برای کلیه دانش آموزان نموده که بیش از ۸۵ درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می کنند.
  • جمهوری اسلامی ایران، برای کودکانی که به هردلیل امکان استفاده از فناوری های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به تولید بسته های یادگیری و درس نامه های مناسب نموده و از طریق ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهاد های حمایتی، تلاش می کند کودکان خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد . این مشارکت به صورت یکسان، کودکان به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می گیرد و سالانه بیش از ۵۵۰ هزار کودک اتباع خارجی از حدود ۳۰ کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول