هشدار جدی بنیانگذار کلاب هاوس به کاربران نسخه اندروید!

مجازیستفعالیت کاربران برای ایجاد ارتباط در شبکه اجتماعی Clubhouse تنها متکی به صدا است، بطوریکه کاربران این شبکه اجتماعی در حین گفتگوهای خود، قادر به دیدن یکدیگر نبوده و تنها از طریق صوت یکدیگر در گروه‌ها با هم ارتباط می‌گیرند.

در حال حاضر، این برنامه فقط برای کاربران iOS و iPadOS از طریق App Store در دسترس است. در اواخر ژانویه، کلاب هاوس در یک پست وبلاگی گفت که به زودی کار بر روی برنامه اندروید خود را آغاز می‌کند. در روز یکشنبه، پاول دیویسون، بنیانگذار Clubhouse، یک بازه زمانی برای نمایش نسخه اندروید این شبکه اجتماعی را مشخص کرد. دیویسون گفت که Clubhouse سخت تلاش می‌کند تا این برنامه را به اندروید بیاورد و ممکن است چند ماه طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

این بدان معناست که شاید Clubhouse در بازه زمانی سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم سال جاری برای اندروید عرضه شود. با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید تقریباً ۸۵ درصد از بازار جهانی گوشی‌ها را در اختیار دارد، بهتر است هرچه زودتر نسخه اندروید این برنامه عرضه شود.

قابلیت جدید توییتر جایگزین Clubhouse در اندروید

کاربران اندرویدی که می‌خواهند یک برنامه اجتماعی فقط صوتی داشته باشند می‌توانند به Twitter Spaces مراجعه کنند که سرویس اندروید خود را در اوایل ماه جاری راه اندازی کرده است. در حال حاضر، کاربران اندروید فقط می‌توانند صحبت کنند و به گپی که قبلاً ایجاد شده است بپیوندند. آن‌ها فعلاً قادر به ایجاد فضای شخصی خود نخواهند بود اگرچه این موضوع ممکن است در ماه آینده تغییر کند. توییتر می‌گوید که قصد دارد در ماه آوریل، Spaces را برای عموم مردم باز کند.

تغییر دیگری که دیویسون روز یکشنبه در مورد آن بحث کرد، حذف شرط دعوت به کلاب هاوس برای پیوستن به این برنامه بود. بنیانگذار این برنامه گفت این تغییر در ماه‌های آینده انجام می‌گیرد. وی در ادامه گفت:

  • برای ما مهم است که همه در این برنامه حضور داشته باشند. اندروید برای ما مهم خواهد بود.

مراقب کلاهبرداری سودجویان باشید!

افراد سودجو با فریب دادن کاربران اندرویدی برای دانلود برنامه‌های مخرب، از محبوبیت Clubhouse سوءاستفاده می‌کنند. نبود نسخه اندرویدی این برنامه بستری را برای سودجویان باز کرده تا بدافزار BlackRock را پخش کنند که می‌تواند اطلاعات ورود کاربران را برای بیش از ۴۵۰ سرویس آنلاین از جمله توییتر، فیس بوک و آمازون بدهد. اگر نسخه ندروید Clubhouse را جستجو کنید، برنامه‌هایی را با تغییر جزئی آیکون نسخه IOS این برنامه به شما نشان خواهد داد. افراد سودجو با اینکار سعی می‌کنند از کسانی که آشنایی چندانی با این برنامه ندارند، درآمد کسب کنند.

دیویسون به همه هشدار داد که برنامه‌های جعلی Clubhouse را روی اندروید نصب نکنند و گفت:

  • این برنامه‌ها می‌توانند مضر باشند و مطمئنا Clubhouse واقعی، این‌ها نیستند و هیچ برنامه PC برای Clubhouse وجود ندارد.
  • نسخه دسک تاپ Clubhouse در لیست کار‌های کلاب هاوس قرار ندارد.

قابلیت‌های جدید Clubhouse

گفتنی است، قابلیت‌های جدید اعلام شده به سازندگان این امکان را می‌دهد تا از طریق اشتراک، پرداخت مستقیم، حمایت مالی از برند‌های تجاری و رویداد‌های پولی از حضور خود در این برنامه کسب درآمد کنند. همچنین به سازندگان اتاق‌ها ابزار‌هایی برای ردیابی عضویت، ردیابی شنوندگان و سایر داده‌ها داده می‌شود، اما مشخص نیست که چه زمانی این ابزار‌ها در دسترس قرار می‌گیرند.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول