نحوه جذب نوجوان به گروه های همسن در فضای مجازی

مجازیست-زهرا شکاری، کارشناس روانشناسی کودک و نوجوان:

  • با توجه به عبور شبکه های اجتماعی از شبیخون و تهاجم فرهنگی در حوزه کودک و به خصوص نوجوان، امروز بسیاری از گروه های موسیقی از سوی نوجوانان شکل می گیرد و شبکه های اجتماعی با شناخت اقتضائات و علاقه مندی های خاص این سنین، اقدام به جذب نوجوانان می کنند.
  • کودکان و نوجوانان به رنگ ها و آهنگ های شاد و نشاط آور علاقه خاصی دارند، گروه های موسیقی نوجوانانی که در گروه ها و صفحات آن ها حضور دارند را جزء تیم خود می دانند و این طرفداران، حتی لباس ها وظاهر خود را بر اساس گروه موسیقی مورد علاقه خود انتخاب می کنند که این یک خطر بزرگ برای فرزندان ما است.
  • شاید در نگاه اول این موضوع سخت گیرانه به نظر بیاید، اما باید بدانیم که نکات ریزی در این فعالیت ها وجود دارد و از این طریق، عملیات روانی در حوزه فرهنگی و به صورت زیربنایی و غیر مستقیم به تدریج بر روی کودکان و نوجوانان صورت می گیرد که البته این اتفاق در همه دنیا در حال رخ دادن است و محدود به کشور ما نمی شود.
  • با توجه به ایجاد امکان دسترسی بالای کودکان و نوجوانان به فضای مجازی در سال ۱۳۹۹ به منظور فراگیری دروس در دوران شیوع کرونا، گروه های مختلفی در فضای مجازی با جاذبه های موسیقی و حرکات ورزشی کودک و نوجوان ایرانی را جذب کردند و تعداد شیفتگان این گروه ها در کشور ما افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
  • مشاهده خیل عظیم طرفداران سلبریتی ها و گروه های مختلف از همسن و سالان، تأثیر زیادی بر روی  کودک و نوجوان ایرانی می گذارد، نوجوان در این فضا خواه ناخواه جذب این گروه ها می شود و آن ها را به عنوان الگوی خود قرار می دهند.

/صاحب نیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول