رگولاتور تازه‌نفس انگلیس برای مقابله با انحصار

مجازیسترگولاتوری جدید انگلیس برای نظارت بر فیس بوک و گوگل فعالیتش را آغاز می‌کند که هدف اصلی آن بررسی امکان ارتقای توازن قدرت میان پلتفرم‌ها و ناشران اخبار است.

واحد بازارهای دیجیتال (DMU) در سازمان CMA مستقر است و با هدف جلوگیری از سوءاستفاده شرکت‌های فناوری از سلطه شأن بر بازار ایجاد شده زیرا رگولاتور رقابت این کشور اعلام کرده بود قوانین موجود کافی نیستند.
این در حالی است که قدرت و گستره شرکت‌های فناوری بزرگ سریع‌تر از توانایی‌های دولت برای نظارت بر آنها رشد کرده است. در ماه فوریه اختلاف بین فیس بوک و دولت استرالیا بر سر تصویب قانونی مربوط به اجبار پرداخت هزینه اخبار از سوی شرکت‌های فناوری نیز نمونه‌ای از این روند است.
در این میان الیور داودن وزیر، دیجیتال انگلیس از DMU خواسته قانونی برای نظارت بر رابطه میان پلتفرم‌های فناوری و تهیه کنندگان محتوا مانند ناشران اخبار ارائه کند:
  •  این روند مسیر را برای توسعه سرویس‌های دیجیتال جدید و کاهش قیمت‌ها فراهم می‌کند، به مشتریان گزینه‌های انتخابی و قدرت کنترل بیشتری بر اطلاعاتشان می‌دهد و از صنعت خبر پشتیبانی می‌کند.

/مهر به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول