کلاب‌ هاوس روی اپراتورهای موبایل مختل شد

مجازیست اولین بار فیلتر شدن این شبکه در گروه مصاحبه با رئیس کل بانک مرکزی در کلاب هاوس توسط کاربران حاضر در این اتاق و همچنین عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی که به ۸ هزار نفر رسیده بود اعلام شد. همان زمان وزیر ارتباطات هم که در همان گروه حاضر بود این موضوع را تکذیب و اعلام کرد اختلال‌ در شبکه همراه اول باعث این اتفاق شده است.

جهرمی اعلام کرده بود که  شبکه در حالت طبیعی خود قرار دارد و اختلال در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از ۴ بعدازظهر روز گذشته دیده شده است. جهرمی در این گروه تاکید کرد که اختلال روی این شبکه در حال بررسی است؛ اما گفتن اینکه این شبکه فیلتر است تشویش و تهدید است.
پیگیریهای پیوست از وزارت ارتباطات نیز نشان می‌دهد که کلاب هاوس در مخابرات ایران و همراه اول و ایرانسل از دسترس خارج شده است. یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات گفت که هیچ دستور قضایی رسمی برای فیلتر کلاب‌هاوس دریافت نشده و این اختلال هم عادی به نظر نمی‌رسد. وزارت ارتباطات تاکید می‌کند که در حال بررسی این موضوع است.
همچین هفته گذشته نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مورد فیلتر  شبکه اجتماعی، کلاب‌هاوس  گفته بود که راجع به فیلترینگ کلاب‌هاوس تصمیم‌گیری نشده است. کلاب هاوس شبکه گفت‌وگو محور بر مبنای صوت در یک ماه اخیر بین کاربران و با عضویت برخی سیاست‌مداران از وزیر امور خارجه گرفته تا وزیر ارتباطات و رئیس بانک مرکزی و برخی از مشاوران و اقتصاد‌‌دان‌های مطرح کشور بسیار داغ شده بود.
/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول