فیس‌بوک قانون پرداخت اجباری به رسانه‌های خبری استرالیا را تکذیب کرد

مجازیستفیس‌بوک هرگونه تلاش برای مرعوب کردن دولت استرالیا با هدف تغییر دیدگاه خود و نیز تغییر قانون وضع شده در این زمینه موسوم به قانون پرداخت اجباری به رسانه‌های خبری و پلتفرم‌های دیجیتال را تکذیب کرده است.
فیس‌بوک اعلام کرده در تلاش است تا با مقامات و رسانه‌های محلی به توافق برسد و از همین رو به دنبال راه اندازی پلتفرمی کوچک‌تر و محلی برای نشر اخبار در این کشور است که منطبق با قانون تازه هم باشد.
مدیر سیاست گذاری فیس‌بوک در استرالیا و نیوزلند در این مورد گفته است: ما به طور قطع علامت ارسالی از سوی دولت و پارلمان استرالیا را درک می‌کنیم. آنها به شدت خواستار سرمایه گذاری پلتفرم‌های دیجیتالی مانند فیس‌بوک در بازار این کشور هستند. ما سالهاست در حال این کار هستیم و هم اکنون بر روی این موضوع متمرکز شده ایم. ما در نیمه دوم سال جاری میلادی اخبار فیس‌بوک را به استرالیا می‌آوریم و از ناشران محلی و دولتی اخبار در این کشور نیز حمایت می‌کنیم.
به دنبال فشار دولت استرالیا بر فیس‌بوک برای پرداخت پول به ناشران خبر در این کشور و عدم استفاده بدون مجوز از محتوای تولیدشده توسط آنها، این شبکه اجتماعی در حال مذاکره با حداقل شش ناشر بزرگ خبر در این کشور برای عقد تفاهم نامه است. این شرکت از پرداخت ده‌ها میلیون دلار پول به پلتفرم‌های خبری در استرالیا به همین علت خبر داده است.
/مهر به نقل از زد دی نت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول