استقبال ۵ هزار دانش‌آموز از نخستین جشنواره سواد رسانه‌ای ساترا

مجازیستاحمد آذرسا، دبیر جشنواره سواد رسانه‌ای «کاوشگران رسانه»:

  • تا کنون بیش از ۵۳۰۰ دانش‌آموز از تمامی استان‌های کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند و از میان شرکت‌کنندگان ۷۲ درصد دختر و ۲۸ درصد پسر هستند. استان‌های تهران و قزوین در صدر مشارکت‌کنندگان قرار دارند.
  • چالش‌های طراحی‌شده در این جشنواره به‌گونه‌ای است که شرکت‌کنندگان ضمن آموزش جست‌وجوی هوشمند اطلاعات، به طور کاربردی مواجهه‌ عمیق‌تری با تولیدات رسانه‌ای مثل اخبار داشته باشند و سبک زندگی مجازی خود را متناسب با آموزش‌ها اصلاح کنند. برای مثال چگونه می‌توانند از منبع یک خبر آگاه شوند یا نباید اخبار را بدون صحت سنجی انتشار داد.
  • ابزارهای جست‌وجوی هوشمند نیز در هر مرحله به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود، در ادامه چالش‌ها، راه‌کارهای رفتاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همین‌طور کمک به آسیب دیدگان فضای مجازی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

گفتنی است این جشنواره به همت معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان بسیج دانش‌آموزی، مجلس دانش‌آموزی، تبیان و مدارس و اپلیکیشن‌های حوزه آموزش مانند لایوبوک برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف آموزش سواد رسانه‌ای به گروه سنی نوجوان و با بهره‌گیری از بازی‌گونه‌سازی (Gamification) و آموزش راه‌های کشف در منابع باز (Open source Intelligence، پانزدهم اسفند سال جاری آغاز شده است.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود

.علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و ثبت‌نام، به سایت جشنواره به آدرس www.mediast.ir مراجعه کنند.

/ساترا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول