دست دراکولاها در جیب مردم معمولی!

مجازیستحجم تولیدات شبکه نمایش خانگی هر روز دارد بیش از گذشته می‌شود و از زمانی که سینما هم دچار رکود و تعطیلی شده است، تقاضاها یکسره به سمت نمایش خانگی می‌رود. جایی که در چند سال گذشته ثابت کرده که نه تنها نظارت محتوایی و کیفی روی تولیدات آن صورت نمی‌گیرد، بلکه گویی مساله و دغدغه فقط سرمایه‌هایی است که وارد آنجا شده و تبدیل به سریال‌ها و برنامه‌هایی می‌شود که صدای بسیاری از مردم و کارشناسان را درآورده است.

نکته‌ آنجاست که ظاهرا تنها چیزی که برای تولیدکنندگان و مدیران و مسئولان شبکه نمایش خانگی اهمیت ندارد، مردم و ارتقاء سطح سلیقه و دادن خوراک مناسب به آنهاست. البته که مدام منت این را می‌گذارند که ما برای مردم تولید می‌کنیم و آنها هم استقبال می‌کنند، در صورتی که پر واضح است که با بمباران تبلیغاتی که برای این محصولات صورت می‌گیرد و ترفندهایی که زده می‌شود، بسیاری از مخاطبان با برخی آثار پیش می‌روند و تعداد زیادی از آنها را هم در همان قسمت‌های ابتدایی رها می‌کنند.

اما سوال اینجاست که چرا باز هم خط تولید نمایش خانگی با همان سیاق گذشته به کار خودش ادامه می‌دهد و بدتر از گذشته می‌تازد و هیچ توجهی هم به انتقادات مردم و منتقدان نمی‌کنند؟ برای اینکه متوجه این ماجرا شویم، کافی است که نظرات مردم درباره دو سریال جدید «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان و «دراکولا» به کارگردانی مهران مدیری را در همین صفحات فضاهای مجازی رصد کنید و میزان رضایت را بسنجید.

این بی‌توجهی و اطمینان خاطر از کجا حاصل شده که با وجود تولید چنین سریال‌های ضعیفی، هیچ واکنشی به مخاطب نمی‌دهند؟ شاید یکی از دلایل این ماجرا، سرمایه‌گذاران و اسپانسرهایی هستند که هدف آنها بازگشت سرمایه نیست و پول‌های خود را روانه این فضا کرده و تولیدکنندگان هم بدون دغدغه راجع به کیفیت و بازخورد و واکنش‌ها، محصولات خود را در پلتفرم‌ها عرضه کرده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و حالا اگر سودی حاصل بشود و استقبالی هم صورت بگیرد، بهتر.

محصولات تلویزیون اگر ضعیف است و نمی‌تواند وظیفه‌اش را در قبال سرگرم‌سازی مخاطب و با احترام به شعور آنها در زمینه شناخت آثار با ارزش انجام دهد، نتیجه‌اش می‌شود خالی کردن جیب مردم با اشتراک‌های گران‌قیمت برای محصولاتی سبک و بی‌ارزش که هیچکس هم مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

/سینمااعتماد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول