گزارش«نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم رایانه: رسوخ» منتشر شد
مجازیست–«نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم رایانه: رسوخ» سومین گزارشی است که از پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجتال در ایران استخراج میشود. این پیمایش توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شده و گزارش حاضر شامل شاخصترین اطلاعات استفاده از پلتفرم رایانه در میان بازیکنان ایرانی است.
در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی از الگوی بازی، ترجیحات بازیکنان رایانه و میزان هزینهکرد آنها ارائه شده است. «نمای نزدیک ۱۳۹۸- پلتفرم رایانه: رسوخ» نشان میدهد این پلتفرم مسیر پرفراز و نسیبی را در این سالها شاهد بوده است و از سویی بخشی از بدنه بازیکنان جوان و نوجوان خود را از دست داده و از سویی دیگر بخشی از بازیکنان حرفهای و نیمهحرفهای را همچنان وفادار به خود نگه داشته است.
همچنین نشان میدهد بازار بازیهای رایانهای بازاری پویا برای توسعهدهندگان ایرانی است و میتوان به افزایش درآمد بازیسازان در این پلتفرم امیدوار بود.
بازیکنان رایانه بهطور متوسط ۵۶ دقیقه در روز با این پلتفرم بازی میکنند.
متوسط سنی بازیکنان پلتفرم رایانه ۲۳.۴ است.
بازیکنان بزرگسال به نسبت سایر پلتفرمها سهم قابل توجهی از بازیکنان این پلتفرم را تشکیل میدهند.
ژانرهای پرطرفدار این پلتفرم به ترتیب عبارت است از: ورزشی، تیراندازی و اکشنماجرایی
/دایرک/