قاضی دادگاهی در تگزاس برای محافظت از اطلاعات علیه گوگل رای داد

مجازیستدادگاه تگزاس، گوگل را به نقض قانون فرایند جای‌گذاری تبلیغات متهم کرده است. این شکایت تصریح می‌کند که گوگل با نزدیک‌ترین رقیب تبلیغاتی خود یعنی فیسبوک همسو شده و به بهانه محافظت از حریم خصوصی کاربران به فعالیت نامنصفانه مشغول است. شرکت‌ها نیز معتقدند که این فرایند باعث کاهش درآمد آنها شده است. گوگل نیز در دفاع از خود امکان وجود هرگونه اشتباهی را رد کرده است.

این موضوع برای شرکت‌هایی که هنوز معرفی نشده‌اند اما اطلاعاتی را برای بررسی به دادستان تگزاس ارائه کرده‌اند بسیار مهم است. این شرکت‌ها نگران هستند که داده‌های محرمانه آنها از جمله برنامه‌های استراتژیک تجاری یا مذاکرات آنها در اختیار مجریان گوگل قرار بگیرد.

دستور قاضی «شان جوردن» از دادگاه محلی منطقه شرق تگزاس به کنسول داخلی گوگل اجازه می‌دهد تا به اطلاعات «محرمانه» دسترسی داشته باشند اما سپس برای مشاوره رقابتی و دیگر تصمیم‌ گیری‌های مربوط به این شرکت‌ها به مدت دو سال محدودیت خواهند داشت.

کنسول داخلی گوگل براساس این دستور از مشاهده اطلاعات «بسیار محرمانه» منع شده است، مگر اینکه دادگاه یا شرکت مورد نظر اجازه مشاهده‌ آنها را به گوگل بدهند. این پرونده یکی از سه پرونده بزرگی است که سال گذشته علیه گوگل مطرح شد.

این دادگاه همچنین از افرادی که به اطلاعات محرمانه و بسیار محرمانه دسترسی دارند می‌خواهد تا رضایت دهند در صورت لزوم به عنوان بخشی از بازرسی‌های مربوط به درز اطلاعات، دستگاه‌های الکترونیکی آنها در محل کار مورد بررسی قرار گیرد.

/پیوست به نقل از Reuters/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول