صرف ماهانه ۵.۶ میلیارد دلار برای بازی‌های ویدیویی در آمریکا

مجازیستگاهی ما با دیدن جزئیات ویدئوگیم‌ها و آن همه وقت و انرژی و فناوری پشت سر هر یک از آنها ناخودآگاه از خودمان می‌پرسیم که جدا شرکت‌های سازنده‌شان با آن همه عوامل و هزینه تحقیق و توسعه، منتفع هم می‌شوند؟

ما به سبب دور بودن و بهتر است بگویم جدایی از اکوسیستم اقتصادی دنیا، نیاز به یادآوری‌هایی در مورد بزرگی برخی بازارها داریم.

در این راستا هالیوود ریپورتر نوشته است که در ماه مارس، آمریکایی‌ها ۵.۶ میلیارد دلار صرف ویدئو گیم کرده‌اند که ۱۸ درصد نسبت به زمان مشابه سال پیش بیشتر شده است! این عدد شامل هزینه‌شان برای خود گیم‌ها، سخت‌افزار و تجهیزات جانبی مورد نیاز بوده است.

بر این اساس، هزینه سخت‌افزاری آنها در این ماه به ۶۸۰ میلیون دلار رسید که ۴۷ درصد نسبت به سال پیش بود.

ضمنا در ۱۲ ماه اخیر آمریکایی‌ها ۱.۴ میلیارد دلار مجموعا برای سخت‌افزارها خرج کرده‌اند که ۸۱ درصد نسبت به ۱۲ ماه قبل‌تر بیشتر بوده است.

همان طور که انتظار می‌رفت، تب جدید خرید کنسول پلی‌استیشن ۵ است که فقط ۵ ماهی است که در بازار است.

البته در ماه مارس نینتندوی سوییچ که به آن می‌شود ابزارهای بازی دستی هم وصل کرد، بسیار محبوب شد.

اما در مورد خود گیم‌ها باید بگویم که صدرنشین، بازی Call of Duty: Black Ops Cold War است.

خود این شرکت آمار داده که در طی سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰، این بازی ۱۰۰ میلیون کاربر فعال پول و رایگان داشته است.

مقام دوم را Monster Hunter: Rise دارد.

رتبه‌های بعدی را به ترتیب این گیم‌ها دارند:

  • Outriders
  • Super Mario 3D World
  • Spider-Man: Miles Morales
  • Mario Kart 8

در میان ۱۰ گیم برتر نام‌های Assassin’s Creed: Valhalla و Animal Crossing: New Horizons هم دیده می‌شود.

در ماه مارس آمریکایی‌ها فقط ۳۰۰ میلیون دلار خرج اکسسوری‌های گیم کردند که ۲۶ درصد نسبت به سال پیش بیشتر شده است. صدرنشین دلاری اکسسوری‌ها، کنترلر وایرلس DualSense پلی‌استیشن ۵ بود.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول