ویژگی‌های آپدیت جدید گوگل‌کروم

مجازیستنسخه ۹۰ مرورگر گوگل کروم به کاربران اجازه می‌دهد بخش‌های مختلف صفحات وب را هایلایت کنند و برای آن‌ها لینک بسازند. این ویژگی اولین بار در افزونه‌ای موسوم به Link to Text Fragment معرفی شد. حالا گوگل آن را به نسخه اصلی کروم اضافه کرده است.
این قابلیت جدید هنوز به دست همه کاربران نرسیده اما به مرور همزمان با آپدیت کروم ۹۰ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای استفاده از این ویژگی کافیست یک صفحه وب را باز و متنی که می‌خواهید را هایلایت کنید. سپس کلیک راست کرده و گزینه copy link to highlight را انتخاب کنید. آن‌گاه آدرسی در کلیپ‌بورد سیستم ذخیره می‌شود که دقیقا همان نقطه از صفحه را باز می‌کند.
در انتهای این آدرس یک علامت # قرار می‌گیرد و بعد متن موردنظر شما لینک می‌شود. حالا هر کسی که این آدرس را باز کند، به جای این که بالای صفحه را ببیند، به‌صورت مستقیم به همان بخشی که شما مدنظر داشتید منتقل می‌شود. تصویر زیر نمونه‌ای از این قابلیت را نشان می‌دهد. گوگل می‌گوید در حال حاضر ویژگی copy link to highlight را برای برخی از کاربران نسخه‌های دسکتاپ و اندروید کروم منتشر کرده، اما نسخه iOS آن به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
نسخه ۹۰ مرورگر کروم همچنین بخش نمایش فایل‌های PDF را کمی بهینه‌سازی کرده است. در این نسخه می‌توانید به مشخصات PDF دسترسی داشته باشید و صفحات را به‌صورت دوتایی ببینید. به‌علاوه، در بالای صفحه نوار ابزاری قرار گرفته که می‌توانید کارهای مختلفی مثل زوم، دسترسی به صفحات خاص، ذخیره‌سازی، چاپ یا غیره را انجام دهید.
کروم حالا در هنگام اشتراک‌گذاری پنجره مرورگر نوتیفیکیشن‌ها را بی‌صدا می‌کند تا مزاحمتی برای شما نداشته باشند. این قابلیت به‌صورت خودکار پس از پایان اشتراک‌گذاری دوباره فعال می‌شود. قابلیت بعدی این نسخه مدیریت بهتر منابع و کاهش مصرف رم است. گوگل می‌گوید حالا در هر زبانه تا ۱۰۰ مگابایت در مصرف رم صرفه‌جویی می‌کند. مصرف انرژی هم ۶۵ درصد بهتر شده و سرعت بارگذاری اپلیکیشن در اندروید ۱۳ درصد بالاتر رفته است.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول