بررسی تاثیر الگوریتم‌های شرکت‌های فناوری بر افراطی گری و اخبار جعلی

مجازیستقرار است مدیران ارشد فیس بوک، توییتر و یوتیوب روز ۲۷ آوریل برای شرکت در جلسه استماع با موضوع تقویت الگوریتمی‌در کنگره حضور یابند.

طبق اطلاعات موجود مونیکا بیکرت (معاون بخش سیاست محتوا در فیس بوک)، لورن کولبرتسون (مدیر بخش سیاست‌های عمومی‌توییتر در آمریکا) و آلکساندرا ویتچ (مدیر بخش سیاست عمومی‌یوتیوب در آمریکا) در این جلسه شرکت می‌کنند. علاوه بر این، نمایندگان کنگره، تریستان هریس (یکی از محققان سابق گوگل) و جوان داناوان (مدیر تحقیقات مرکز رسانه‌های شورنشتاین) نیز شرکت می‌کنند.

کمیته سنا در خصوص حریم خصوصی، فناوری و قانون به جای مدیران ارشد از مدیران ارشد بخش سیاست گذاری خواسته در کنگره حاضر شوند و سعی دارد رویه‌ای مجزا از جلسه پیشین استماع شرکت‌های بزرگ فناوری در پیش گیرد.

هدف از برگزاری این جلسه تمرکز روی موضوعات ساختاری هیأت مدیره است. به نوشته نشریه پلیتیکو، طبق اطلاعات موجود در جلسه بعدی مارکر زاکربرگ، جک دورسی و سوزان ووجیتسکی حضور خواهند داشت. در حال حاضر یکی از موضوعات مورد توجه نمایندگان دموکرات شیوه تأثیرگذاری الگوریتم‌ها روی افراطی گری و اخبار جعلی است.

در ماه ژانویه سناتور تام مالینووسکی و آنا اشو به طور جداگانه نامه‌هایی به مدیران ارشد اجرایی فیس بوک، توییتر و یوتیوب فرستادند و از آنها خواستند تغییرات گسترده‌ای در سیستم‌هایشان انجام دهند. اما برخی از کارشناسان بیم آن دارند که قانونگذاران با تمرکز روی الگوریتم‌های توصیه‌ای، موضوعات مهم دیگر را از قلم بیندازند.

بکا لوئیس یکی از کاندیداهای مقطع دکتری در دانشگاه استنفورد یک سال قبل اشاره کرد تمام الگوریتم‌های یوتیوب (و نه فقط الگوریتم‌های توصیه‌ای) ابزاری برای گسترش عقاید راستگرای افراطی هستند. هرچند در چنین فرایندی نرم افزار تأثیرگذار است اما تنها عامل ترویج کننده چنین عقایدی نیست.

/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول