زیرمیزی گوگل و آمازون به سیاستمداران

مجازیستآمازون ۴.۸ میلیون دلار و گوگل ۲.۷ میلیون دلار در سه ماهه نخست سال میلادی جاری برای لابی با سیاستمداران هزینه کرد. هر دو غول فناوری با تفحص قانونگذاران در خصوص مسائل مختلف روبرو هستند.
در مورد آمازون، تحقیقات شامل موضوعات مختلفی از نحوه برخورد با کارگران تا شیوه های ضد رقابتی می شود در حالی که در مورد گوگل، قانونگذاران انتقادات مختلفی از رفتار ضد رقابتی گرفته تا منافع تجاری این شرکت در چین را مطرح کرده اند.
در طول جلسه کنگره که در تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شد، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل به همراه جف بزوس، مدیرعامل آمازون، تیم کوک، مدیرعامل اپل و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک از عملکرد شرکتهایشان دفاع کردند. این جلسه در راستای تحقیقات کمیته فرعی ضد انحصارطلبی کمیته قضایی کنگره از رفتار ضد رقابتی برگزار شد.
هزینه لابی گوگل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد بالاتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ و هزینه آمازون ۱۱ درصد بالاتر بود.
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل حاضر نشد در این باره اظهارنظر کند در حالی که آمازون در بیانیه ای اعلام کرد تیم ما در واشنگتن دی سی تلاش می کند اطمینان دهد که ما روی مسائلی فعالیت می کنیم که برای سیاستگذاران، کارمندان ما و مشتریانمان اهمیت دارند.
شرکتهای فیس بوک و اپل در همین مدت هزینه لابی را کاهش دادند. فیس بوک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۴.۸ میلیون دلار هزینه کرد که حدود ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. اپل ۱.۵ میلیون دلار هزینه کرد که بیش از ۳۲ درصد کاهش داشت.
/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول