کمک فیس‌بوک برای فروش بیشتر فروشگاه‌های اینستاگرامی

مجازیست-«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیس‌بوک اعلام کرده اینستاگرام به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود تا صاحبان کسب و کارها بتوانند از طریق این شبکه اجتماعی درآمد بیشتری به دست بیاورند. ویژگی‌های جدید نه تنها به کسب درآمد بیشتر صفحات پرمخاطب اینستاگرام کمک می‌کند، بلکه به مشاغل کمتر شناخته شده نیز کمک می‌‌کند تا فروش بیشتری داشته باشند.

ویژگی‌های جدید به برندها کمک می‌کنند تا با انتشار محتوای مناسب بتوانند مشتریان مرتبط با حوزه کاری خود را راحت‌تر به سمت صفحات مربوطه هدایت کنند.

در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در ازای انتشار محتواهای خاص یا تبلیغاتی که کاربران را به سمت محصولات و خدمات موردنیازشان هدایت می‌کند،‌ هزینه‌ای دریافت می کنند. اینستاگرام قصد دارد نقش پررنگ‌تری در هدایت مشتریان به سمت ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات داشته باشد و به شرکت‌های مختلف کمک کند تا در این شبکه اجتماعی بیشتر و موثرتر از قبل دیده شوند.

با چنین رویکردی کاربران می‌توانند شرکت‌های منحصر به فرد و متناسب با نیاز خود را راحت‌تر از قبل در این شبکه اجتماعی پیدا کنند و صاحبان کسب و کار نیز با کمک مشتریان متناسب با فعالیت خود می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

سال گذشته فیسبوک و اینستاگرام قدم بزرگی در مسیر تسهیل خرید اینترنتی برداشتند. قابلیت Facebook Shops به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا پیج فیسبوک یا اینستاگرام را برای دنبال کنندگان به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنند. فیسبوک می‌گوید این قابلیت به کسب و کارهای کوچکی که به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، کمک می‌کند.

کسب و کارها به کمک قابلیت Shops می‌توانند قسمتی از صفحه فیسبوک یا اینستاگرام خود را به یک «فروشگاه» اختصاص دهند و کاتالوگ محصولات را برای خرید در معرض نمایش کاربران قرار دهند. خریدها در فیسبوک انجام نشده و مشتری از صفحه محصول به وب‌سایت کسب و کار هدایت خواهد شد.

اکنون قرار است قابلیت‌های بیشتری به Shops اضافه شود. علاوه بر این، اینستاگرام روی ویژگی دیگری با عنوان «بازار محتوای مارک دار» (branded content marketplace) کار می‌کند که مجددا به کسب درآمد بیشتر شرکت‌‌‌ها و برندهای مختلف کمک می‌کند. هنوز ساختار و جزئیات این ابزارها به اشتراک گذاشته نشده ولی آنچه مشخص است، قابلیت‌های جدید شرایط مطلوب‌تری را برای مشاغل مختلف در کسب درآمد بیشتر فراهم می‌کند.

این شرکت در حال توسعه ابزارها و قابلیت‌های جدیدی است تا بتواند جایگاه محکم‌تری را برای خود در بین کاربران ایجاد کند. اینستاگرام در تلاش است تا صاحبان مشاغلی که به تازگی به این شبکه اجتماعی نیز پیوسته‌اند بتوانند از طریق صفحات فروشگاهی خود به درآمد خوبی دست پیدا کنند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول