کسب درآمد ۱۸۰میلیاردی از مشترکین پلتفرم‌ها!!

مجازیستسوال اساسی‌تر این است که چه کسی از این میزان مصرف بیشتر سود می‌کند؟ بارها درباره نحوه محاسبه درآمد پلتفرم‌ها و سهم مخابرات و اپراتورها از این میزان بازدید پیگیری کردیم و با این جواب مواجه شدیم که به‌دلیل تنوع اشتراکات مخاطبان و همچنین تفاوت بسته‌های اینترنتی مصرفی مشترکان، امکان محاسبه دقیق وجود ندارد.

مثلا مشترکان شاتل به‌طور رایگان می‌توانند نماوا را نگاه کنند و مشترکان ایرانسل از تخفیف ۵۰درصدی برای دیدن فیلیمو استفاده می‌کنند؛ اما پول این میزان بازدیدهای میلیونی به جیب چه کسی یا چه کسانی می‌رود؟ درحال حاضر و برای خریدن یک بسته ۵گیگابایتی ماهانه باید نزدیک به ۲۴هزار تومان بدون احتساب مالیات پرداخت کرد. با این روش، هر گیگابایت نزدیک به ۵هزار تومان هزینه برای مخاطب ایجاد می‌کند.

ممکن است روش محاسبه دقیقی نباشد اما اگر ۳۶میلیون مصرف ماهانه مشترکان را ضرب در پنج‌هزار تومان بابت هر گیگابایت بکنیم به عدد حدود ۱۸۰میلیارد تومان در ماه می‌رسیم که مشخص نیست سهم پلتفرم‌ها از این عدد چقدر است و سهم مخابرات و اپراتورها به چه میزان است؟

ای‌کاش همه پلتفرم‌ها درکنار گزارش موفقیت‌های سالانه خودشان، درباره میزان هزینه و درآمدهایشان هم شفاف‌سازی کنند تا معلوم شود یک مشترک مثلا برای دیدن یک قسمت از سریالی خاص درمجموع چقدر هزینه می‌کند. از آن‌طرف هم مخاطب برای خرید بسته‌ها و استفاده از اینترنت‌های مختلف قدرت تصمیم‌گیری بهتر و بیشتری خواهد داشت.

/روزنامه فرهیختگان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول