«دکتر ساینا» برای توسعه هوش مصنوعی در حوزه سلامت جذب سرمایه کرد

مجازیستاین پنجمین جذب سرمایه استارت‌آپ دکتر ساینا است. پیشتر در سال ۹۸  این استارت‌اپ با عقد قرارداد به پورتفولیو شرکت سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ ونچرز پیوست و در خردادماه ۹۹ هم صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا روی این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرد.

صندوق جسورانه سرو نیز زمستان ۹۹ برای سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای نوین با تمرکز بر ارائه خدمات بربستر تجارت الکترونیکی آغاز به کار کرد. این صندوق تنها بر استارت‌آپ‌هایی که در مراحل ثانویه رشد هستند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

مهدی خدادادی، مدیرعامل دکتر ساینا درمورد این جذب سرمایه:

  • دکتر ساینا سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. این رشد برای سرمایه‌گذاران بسیاری دراین حوزه جذاب شد. البته طبق قرارداد نمی‌توان مقدار درصد سهام و میزان سرمایه‌گذاری را اعلام کرد؛ اما این سرمایه‌گذاری چندین میلیارد تومانی است. تعداد سرمایه‌گذاران در این سطح در کشور اندک هستند. همان تعداد سرمایه‌گذاران هم برای سرمایه‌گذاری روی دکتر ساینا اعلام آمادگی کردند.
  • بزرگ‌ترین حساسیت ما این بود تا سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم که علاوه بر جنبه مالی سرمایه‌گذاری، به صورت هوشمند هم به ما کمک کند. این کمک‌ها شامل ارتباط‌هایی است که سرمایه‌گذاران دارند یا حضور در هیات مدیره در لایه شرکتی و غیره است. همواره پول هوشمند برای ما جذاب‌تر است و سعی کردیم در تمام سرمایه‌گذاری‌های خود بهترین سرمایه‌گذار در این زمنیه را انتخاب کنیم.
  • در این مرحله از فعالیت دکتر ساینا، صندوق جسورانه سرو بهترین انتخاب بود و این صندوق ۱۶۰ میلیارد تومانی تازه تاسیس است که یکی از بزرگترین صندوق‌های جسورانه کشور به حساب می‌آید.
  • یکی از اهداف دکتر ساینا برای جذب این سرمایه حفظ رهبری بازار در سلامت الکترونیکی است، هدف بعدی ما ورود هوش مصنوعی به حوزه سلامت است. این حوزه پرهزینه است درعین حال خیلی به حوزه سلامت کمک می‌کند.
  • استفاده از هوش مصنوعی در دکتر ساینا یکی از برنامه‌های آینده این پلتفرم اعلام کرده بود و اولین محصولمان در این حوزه، تشخیص‌ هوشمند سلامت است که در اپلکیشن دکتر ساینا دستیار هوشمند براساس شرایط بیمار سوالاتی از او می‌پرسد و اطلاعاتی دریافت می‌کند. در پایان هم براساس اطلاعاتی که دریافت کرده، تشخیص می‌دهد که کاربر به چه بیماری دچار شده است.
  • یکی دیگر از اهداف سرمایه‌گذاری، خرید یا سرمایه‌گذاری روی استارت‌‌آپ‌های کوچک حوزه سلامت است و ما قصد داریم در مرحله توسعه عمودی دکتر ساینا، بازار خود را بزرگتر کنیم. به همین خاطر در تلاش هستیم روی استارت‌اپ‌های کوچک سلامت سرمایه‌گذاری کنیم یا آنها را به صورت کامل بخریم.
  • از استارت‌‌آپ‌های کوچک‌تری که درحوزه سلامت فعالیت می‌کنند برای مذاکره و گفت‌وگو دعوت می کنم و همچنین اکنون در حال مذاکره با دو استارت‌اپ سلامت هستیم.
  • استارت‌اپ‌هایی که به صورت تخصصی روی دسته‌بندی‌های بسیار پراهمیت سلامت در حال فعالیت هستند. مانند بیماری‌های مزمن، حوزه سلامت زنان و حوزه سبک زندگی.استارت‌آپ‌هایی  که در این حوزه‌ها مزیت رقابتی داشته باشند، آماده هستیم تا با آنها گفت‌وگو کنیم.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول