مالک اپل در برابر مالک فیس‌بوک

مجازیستزاکربرگ و کوک، مدیران بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی حال حاضر دنیا، بارها ملاقات‌هایی عمومی داشتند که منجر به بحث‌های جنجالی درباره سیاست‌گذاری‌های این دو شرکت شده‌اند.

در حالی که اپل قانونی برای عدم ردیابی اطلاعات کاربران اجرا می‌کند، زاکربرگ در همان سال با همکاری کمبریج آنالیتیکا داده‌های ۵۰ میلیون کاربر فیس‌بوک را بدون اطلاع آن‌ها استخراج کرد.

داده‌هایی که فیس‌بوک از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند در واقع اطلاعاتی است که از نرم افزارهای دیگر به دست آورده و این داده‌ها می‌تواند تمامی اطلاعاتی باشد که در این نرم افزارها به اشتراک گذاشته شده‌‌اند.

زاکربرگ ادعا کرده که فیس‌بوک برای تبلیغات هدفمند برای کاربرانش، شدیدا به این اطلاعات وابسته است، اما کوک گفته که جمع‌آوری چنین اطلاعاتی برای این شرکت غیرقابل توجیه است.

تا به امروز رقابت شدیدی میان زاکربرگ و کوک وجود داشته و حالا با قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» (App Tracking Transparency) اپل و به خطر افتادن درآمد تبلیغاتی فیس‌بوک، این رقابت شدیدتر شده است. حتی اخیرا در کمپینی زاکربرگ سعی در بد جلوه دادن اپل برای کسب و کارهای کوچک داشت، گرچه ظاهرا نظر او در این باره عوض شد.

تلاش‌های زاکربرگ برای مقابله با تیم کوک و اپل به همینجا ختم نمی‌شود. در سال ۲۰۱۷، فیس‌بوک تلاش کرد تا با مجموعه تحقیقاتی «Definers Public Affairs» تحقیقی درباره همکاری اپل و دولت چین انجام دهد و در آن از کوک نقد کند.

همچنین این مجموعه تحقیقاتی تلاش کرد تا کوک را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و رقیب دونالد ترامپ جلوه دهد تا به روابط بین این دو آسیب بزند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول