توقف موقت مصوبه دولت در مورد جریمه اپراتورهای مختل‌کننده کلاب هاوس

مجازیستدیوان عدالت اداری با شکایت ایرانسل مصوبه دولت درباره جریمه اپراتورها به خاطر اختلال غیرمجاز در کلاب‌هاوس را متوقف کرده است با این رای دیوان عدالت اداری، دولت فعلا اجازه ندارد در خصوص اختلال کلاب‌ هاوس اپراتورها را جریمه کند یا میزان اعتبار پروانه آنها را کاهش دهد.

۱۹ فروردین کلاب هاوس توسط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات دچار اختلال شد. در ابتدا وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با پیوست فیلترینگ این شبکه را رد؛ اما اعلام کرد که این شبکه با اختلال مشکوکی همراه است و آنها در حال بررسی این اختلال هستند.

در نهایت رگولاتوری در نامه اخطاری خبر از اختلال مشهود روی این شبکه اجتماعی توسط این سه اپراتور را داد و ۲۴ ساعت به همراه اول، ایرانسل و مخابرات فرصت داد تا این اختلال را رفع کند. بعد از پایان این زمان و ادامه عدم دسترسی کاربران این سه اپراتور به کلاب هاوس بدون فیلترشکن، وزارت ارتباطات شکایت خود از اپراتورها را در دادستانی ثبت کرد.

در قدم بعدی وزیر ارتباطات با گرفتن مصوبه‌ای از هیات وزیران به منظور حفظ حقوق شهروندان و کاربران اقدام به جلوگیری از اختلال و انسداد در نرم‌افزارها یا وب‌گاه‌ها توسط اپراتورها کرد.  بر اساس این مصوبه از شنبه ۴ اردیبهشت اپراتورها باید ظرف ۲۴ ساعت اختلال کلاب هاوس را رفع و در غیر این صورت هر روز تا سقف ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شدند.

در همین راستا نیز رگولاتوری هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که براساس آن مشخص شده بود همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر در DNS و IPها و اختلال منطقه‌ای باعث جلوگیری دسترسی کاربرانشان به کلاب هاوس شده‌اند. حالا این مصوبه به دنبال شکایت ایرانسل به صورت موقت برای بررسی‌های بیشتر از سمت دیوان عدالت اداری متوقف شده است. شنیده می‌شود همراه اول و مخابرات نیز در این زمینه شکایت خود را تقدیم دیوان عدالت اداری کرده‌اند.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول