وزارت ارتباطات هم شریک است!

مجازیست-علی سعد، معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در توضیح عملکرد صندوق حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی:

  • اعضاء این صندوق ماهی یکبار تشکیل جلسه خواهند داد و نسبت به موضوعات مطرح شده تصمیم گیری خواهند کرد. در این جلسات موضوعات اولویت بندی خواهد شد و در خصوص ارائه تسهیلات به شرکت های متقاضی تصمیم گیری می‌شود.
  • این اشتباه صورت گرفته که بناست ۱۵۰۰ میلیارد تومان گفته شده به جیب سازمان صداوسیما برود. این برداشت اشتباه است. در حقیقت این پول فقط در صندوق وجود دارد و اعضاء هیات امنای صندوق حق و اجازه برداشت به نفع سازمان متبوع خود را نخواهند داشت و این پول از طریق وام های کم بهره به تولیدکنندگان محتوا در بخش خصوصی داده خواهد شد.
  • ساز و کار این صندوق مشابه صندوق نوآوری و شکوفایی است که از اوایل دهه نود شکل گرفت و در طول این سالها با ارائه اعتبارات و تسهیلات کم بهره شرکت های متقاضی و استارتاپ ها را مورد حمایت قرار می دهد. ساز و کار صندوق حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی نیز به همین شکل خواهد بود. همه تولید کنندگان محتوا در فضای مجازی چه آنهایی که از طریق شرکت ها و پلتفرم های تولید حرفه ای فعالیت می‌کنند و چه آنهایی که در شهرستان ها هستند و شاید خیلی هم حرفه ای نیستند، می توانند از این اعتبارات استفاده کنند و شمولیت عام دارد.
  • از این صندوق دولتی ها و نهادهای حاکمیتی نمی توانند استفاده کنند و مصرف کنندگان و شرکت های خصوصی که وابستگی دولتی نداشته باشند، می توانند استفاده کنند. این صندوق در بودجه آمده و مبنا و الزام قانونی دارد و در شورای نگهبان نیز تائید شده است.
  • باز هم تاکید می کنم که از این ۱۵۰۰ میلیارد که پرداخت آن یک بار در بودجه دیده شده، چیزی به سازمان صداوسیما تعلق نخواهد گرفت و هیچ نهادی اجازه برداشت از آن ندارد و صندوق با گردش مالی که از طریق ارائه وام ها و بازگشت اقساط آن خواهد داشت، به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم به رشد تولید محتوا و افزایش سهم محتوای ایرانی در سبد مصرف کاربران کمک شایانی کند.

/فارس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول