فیس‌بوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را حذف نمی‌کنند

مجازیست تحقیقی جدید فیس‌بوک و گوگل را متهم می‌کند اقدامات کافی برای مقابله با تبلیغات کلاهبردارانه انجام نداده‌اند و بسیاری از این موارد پس از گزارش همچنان در پلت‌فرم باقی مانده‌اند. تحقیقات گروه حمایت از مصرف‌کننده «ویچ؟» (Which) در انگلیس نشان می‌دهد ۳۴ درصد قربانیان تبلیغات کلاهبردارانه پس از گزارش این موارد به گوگل متوجه شدند آنها هنوز حذف نشده بودند. این درحالی است که همین شاخص در فیس‌بوک ۲۶ درصد بوده است.

فیس‌بوک و گوگل ادعا می‌کنند تبلیغ‌های کلاهبردارانه را حذف می‌کنند و چنین محتوایی در پلت‌فرم‌هایشان ممنوع است، اما تحقیقات گروه «ویچ؟» نشان می‌دهد واکنش این شرکت‌ها کارآمد نیست.

همچنین این گروه از دولت انگلیس خواسته تا کلاهبرداری‌های آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین بگنجاند. براساس تحقیق این گروه حمایت از مصرف‌کننده، بیش از یک چهارم قربانیان (۲۷ درصد) در فیس‌بوک و ۱۹ درصد آنها در گوگل گرفتار تبلیغات کلاهبردارانه شده بودند. همچنین پژوهش مذکور نشان داد میزان گزارش‌دهی کلاهبرداری در این پلت‌فرم‌ها بسیار پایین است به‌طوری‌که ۴۳ درصد قربانیان این مورد را گزارش نکرده‌اند.

حدود ۳۱ درصد نیز اعلام کردند دلیل عدم گزارش کلاهبرداری آن بود که تصور می‌کنند پلت‌فرم‌های مذکور هیچ اقدامی در‌این‌باره نمی‌کنند. طبق گزارش «ویچ؟» اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد به یک روش جدید برای مقابله با این پدیده نیاز است.

همچنین این گروه حمایت از مصرف‌کننده خواستار آن است که به پلت‌فرم‌های آنلاین مسئولیت قانونی برای جلوگیری از تبلیغات کلاهبردارانه و جعلی در سایت‌هایشان داده شود.

/مهر به نقل از پرس اسوسیشن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول