گوگل فوتوز یک ماه دیگر پولی می‌شود

مجازیستگوگل فوتوز (Google Photos) از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۵، یکی از سرویس‌های برتر گوگل بوده و استقبال زیادی از آن شده است. گوگل فوتوز از همان آغاز کار به کاربران امکان داده است تصاویر بیشماری را با کیفیت عالی ذخیره کنند. بااین‌حال پاییز سال گذشته، در گزارشی اعلام شد سیاست گوگل درقبال گوگل فوتوز در حال تغییر است. از یک ماه دیگر، یعنی ۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۱ خرداد ۱۴۰۰) برای ظرفیت بیش از ۱۵ گیگابایت باید به گوگل فوتوز بپردازید.

به‌نوشته‌ی دیجیتال ترندز،‌ صرف‌نظر از اینکه عکس یا ویدئو خود را با چه کیفیتی در گوگل فوتوز آپلود می‌کنید، حجم آن عکس و ویدئو برای پلن گوگل وان حساب می‌شود و این یعنی اگر از ۱۵ گیگابایت عبور کردید، برای آپلود محتوای بیشتر هزینه‌ی اشتراک باید پرداخت کنید. طبق اعلام گوگل، تصاویر و ویدئویی که تا قبل از ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) آپلود می‌شوند، جزو محدودیت ۱۵ گیگابایتی نخواهند بود و این قانون صرفا تصاویر و ویدئوهایی را دربر می‌گیرد که از آن تاریخ به‌بعد آپلود می‌شوند.

اگر زیاد از گوگل فوتوز استفاده می‌‌کنید، احتمالا پرداخت هزینه برای تهیه‌ی اشتراک گوگل وان کاری منطقی برایتان باشد. گوگل فوتوز سرویس بسیار کاربردی است و رایگان‌نماندن آن اتفاقی بود که دیر یا زود باید می‌افتاد؛ حتی اگر پلن رایگان سرویس کیفیت محتوایی را محدود کند که می‌توانید آپلود کنید. بسیاری از کاربران احتمالا به پرداخت هزینه مجبور نخواهند شد، حداقل نه در آینده‌ی نزدیک. به‌ادعای گوگل، ۸۰ درصد کاربران سرویس فوتوز حداقل سه سال به محدودیت ۱۵ گیگابایتی نمی‌رسند. ظرفیت ۱۵ گیگابایتی گوگل فوتوز سه برابر بیشتر از ظرفیت رایگان آی کلاد اپل است.

گوگل فوتوز با دیگر اعضای اکوسیستم ذخیره‌سازی ابری گوگل وان در ارتباط است. این اکوسیستم اعضای دیگری نظیر گوگل درایو و جیمیل را نیز شامل می‌شود. اگر مشترک سرویس دوترابایتی یا ظرفیت بیشتر گوگل وان شوید،‌ این سرویس VPN رایگان اندرویدی به شما می‌دهد. قیمت پلن‌های اشتراکی گوگل وان تقریبا هم‌قیمت با دیگر سرویس‌های ابری دنیا است. برای دستیابی به پلن صدگیگابایتی، دویست‌گیگابایتی، دوترابایتی و سی‌ترابایتی به‌ترتیب ۲، ۳، ۱۰ و ۱۵۰ دلار در ماه باید بپردازید.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول