۶۹ درصد آمریکایی‌ها نگران امنیت داده‌های آنلاین خود هستند

مجازیستموتور جستجوی کوپن CouponFollow که بخشی از فروشگاه NextGen Shopping در نیویورک است هزار و ۶۶۶ نفر را پیش از همه‌گیری کرونا و هزار و ۸۳۴ بزرگسال آمریکایی را در فوریه سال ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار داد تا ببیند آمریکایی‌ها چه برداشتی از امنیت اینترنت و حریم خصوصی داده دارند.

این گزارش نشان داد که تقریبا هفت نفر از هر ده آمریکایی یعنی ۶۹ درصد آنان نگران امنیت داده‌های خود هنگام استفاده از وای‌فای عمومی هستند و تقریبا دو سوم آنان یعنی ۶۴ درصد حتی هنگام استفاده از اینترنت خانگی هم نگران این موضوع هستند.

کسر مشابهی یعنی ۶۵ درصد این گروه همچنین نگران هستند که داده‌های درمانی و مالی آنها توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت آنها اشتراک گذاری شده یا به فروش برسد.

حریم خصوصی فضای آنلاین یکی از نگرانی‌های آمریکا در این دوره به شمار می‌آید و تقریبا ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها هنگام استفاده از وای‌فای عمومی نگران حریم خصوصی خود هستند. تقریبا یک سوم آنان یعنی ۳۰ درصد آنها حتی هنگام استفاده از اینترنت در خانه هم نگران حریم خصوصی هستند.

میزان هک و فراد آنلاین

کلاهبرداری و هک یکی از نگرانی‌های آمریکایی ها است و بیش از یک سوم آنها یعنی ۳۵درصدشان کسی را می‌شناسند که حساب شبکه اجتماعی‌اش هک یا دزدیده شده باشد که این رقم شامل خود آنان نیز می‌شود. تقریبا نیمی از متولدین قرن ۲۱ در حدود ۴۸ درصد افراد هک یا دزدی حساب اجتماعی را گزارش کرده‌اند.

نهاد نظارت بر حریم خصوصی انگلستان در اکتبر سال ۲۰۲۰ هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت را به دلیل نقض داده‌هایی که می‌توانست تا ۳۳۹ میلیون میهمان را تحت تاثیر قرار دهد جریمه کرد. حتی شبکه اجتماعی مثل فیس‌بوک هم دچار نشت داده شده‌اند.

یک سوم آمریکایی‌ها یا رمز عبورشان به سرقت رفته یا کسی را می‌شناسند که رمز عبورش به سرقت رفته و ۵۲ درصد از متولدین قرن جدید و متولدین دهه ۹۰ میلادی نیز چنین اتفاقی را گزارش کرده‌اند.

تنها ۱۲ درصد از متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ سرقت رمز عبور را گزارش کرده‌اند و یک نفر از هر پنج نفر یعنی ۲۰ درصد افراد حساب شبکه اجتماعی‌اشان هک یا دزدیده شده است که این موضوع ناشی از زمان محدودی است که آنها در فضای آنلاین سپری می‌کنند.

با اینکه یک نفر از هر سه نفر یعنی ۳۵ درصد از یک VPN استفاده می‌کنند، براساس آمار گزارش شده ۳۳ درصد آشنایی با VPN و معنای آن ندارند.

مردان به احتمال بیشتری با VPN آشنایی دارند اما نزدیک به نیمی از متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ یعنی ۴۹ درصد آنها نمی‌دانند که VPN چیست. حتی دو نفر از هر پنج نفر در حدود ۴۰ درصد از کاربران VPN متوجه نیستند که عبارت VPN چه معنایی دارد.

مکان‌هایی که آمریکایی‌ها بیشتر نگران حریم خصوصی و داده‌های خود هستند.

به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها کمتر نگران حریم خصوصی و امنیت استفاده از اینترنت در محل کار هستند. این موضوع ممکن است به سطح محافظت‌های آنتی‌ویروس و دیوار آتشی منتهی شود که کارفرما روی دستگاه‌ها اعمال می‌کند.

شاید هم دلیل این موضوع نوع وب‌سایت‌هایی است که مردم در دستگاه‌های محل کار به آن مراجعه می‌کنند، در این گزارش کمتر از یک سوم آنان یعنی در حدود ۳۲ درصدشان نگران امنیت داده‌های خود در محل کار بودند.

کمتر از یک نفر از هر پنج نفر یعنی ۱۸درصد هنگام مرور صفحات اینترنت با دستگاهی در محل کار نگران حریم خصوصی خود بودند.

بیش از یک نفر از هر ده نفر در حدود ۱۲ درصد افراد در سال ۲۰۲۰ شروع به استفاده از VPN کرده‌اند و ۲۱ درصد یعنی یک نفر از هر پنج نفر برای دورکاری از VPN استفاده می‌کردند.

تا ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها همین حالا نیز از یک VPN برای ناشناس ماندن در فضای آنلاین (۴۵ درصد)، دسترسی به کار (۴۵ درصد) یا خرید آنلاین (۲۱ درصد) استفاده می‌کنند. تنها ۱۲ درصد از VPN برای تورنت یا هم‌رسانی نفر-به-نفر فایل استفاده می‌کنند.

با افزایش تلاش برای هک و نفوذ به اطلاعات خصوصی، آمریکایی‌ها دلیل خوبی برای نگرانی درمورد حریم خصوصی دارند. نشت داده‌های شبکه اجتماعی پارلر، ۷۰ ترابایت داده مربوط به میلیون‌ها پست این شبکه اجتماعی را در فضای آنلاین منتشر کرد و نشت داده‌های اپلیکیشن ParkMobile ، داده‌های مربوط به ۲۱ میلیون کاربر را منتشر کرد.

احتیاط در فضای آنلاین تنها راه جلوگیری از قربانی شدن در چنین شرایطی است.

/پیوست به نقل از زدنت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول