دست آمریکا از اطلاعات اروپایی‌ها کوتاه شد

مجازیستمایکروسافت متعهد شده به مشتریان تجاری و عمومی اتحادیه اروپا اجازه دهد داده‌های رایانش ابری را در داخل این منطقه نگهداری کنند تا به این ترتیب از نگرانی‌ها درباره دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات حساس جلوگیری کند. برد اسمیت مدیر این شرکت فناوری آمریکایی در یک پست وبلاگی نوشت: مایکروسافت از مرزهای فعلی تعهدات ذخیره‌سازی داده‌ها فراتر می‌رود و به کاربران اجازه می‌دهد تمام اطلاعاتشان را داخل اتحادیه اروپا فرآوری و ذخیره کنند. به بیان دیگر نیازی نیست ما اطلاعات شما را از اتحادیه اروپا خارج کنیم.

به گفته اسمیت، این اقدام در حقیقت واکنش مایکروسافت به مشتریانی است که خواهان تعهد قدرتمندتر به مکان ذخیره اطلاعات هستند. آپدیت جدید در سرویس‌های ابر این شرکت شامل آزور، مایکروسافت ۳۶۵ و دینامیکس ۳۶۵ می‌شود. همچنین به گفته اسمیت، مایکروسافت هرگونه درخواست دولتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی افراد در بخش عمومی یا خصوصی را در صورت وجود مبنای قانونی، به چالش می‌کشد. مایکروسافت ۱۳ مرکز داده در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، و سوئیس دارد.

سال گذشته دادگاه عالی اتحادیه اروپا توافق‌نامه‌ای درباره اشتراک‌گذاری اطلاعات به نام «Privacy Shield» لغو کرد. این توافق‌نامه به کسب وکارها اجازه می‌داد تحت قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا، اطلاعات را به آمریکا منتقل کنند. اما به گفته دادگاه این قرارداد فاقد اعتبار بود زیرا به اندازه‌ای جامع نبود که اجازه ندهد دولت آمریکا اطلاعات کاربران را بررسی کند.

/مهر به نقل از آسوشیتدپرس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول