قانون جدید انگلیس برای افزایش دموکراسی در شبکه‌های اجتماعی

مجازیستدر یک بیانیه مطبوعاتی که روز (۲۲ اردیبهشت) منتشر شد آمده است که «وزیران وظایفی جدید و خاص را به بخش ۱ خدمات این قانون اضافه کرده‌اند که از محتوای مهم دموکراتیک محافظت کند. این محتوا شامل محتوای موافق یا مخالف سیاست دولت یا یک حزب مشخص سیاسی در پارلمان، انتخابات یا رفراندوم یا کارزار‌های مربوط به یک موضوع داغ سیاسی است».

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که «شرکت‌ها همچنین از تبعیض علیه یک سری دیدگاه‌های سیاسی خاص منع می‌شوند و باید به صورت مساوی و بدون توجه به وابستگی آنها از تمامی نظرات سیاسی محافظت کنند. سیاست‌های محافظت از این نوع محتوا باید واضح باشند و شرایط و ضوابط آنها قابل دسترسی باشد و شرکت‌ها باید به آنها متعهد باشند و در غیر این صورت با مجازات از سوی Ofcom مواجه خواهند شد.»

همچنین در بیانیه تاکید شده که «شرکت‌ها هنگام نظارت بر محتوا باید مضمون سیاسی را مد نظر قرار دهند و در نظر داشته باشند که این محتوا به چه دلیل به اشتراک گذاشته شده و درصورتی که محتوا از لحاظ دموکراتیک اهمیت دارد از آن محافظت کنند.»

دولت محافظه کار بوریس جانسون به نظر جبهه‌ای مخالف علیه فیس بوک و توییتر گرفته و از این ایده که نظرات راستی‌ها به صورت غیرمنصفانه در شبکه اجتماعی سانسور می‌شود پشتیبانی می‌کند. اما دقیقا عکس این موضوع به ما ثابت شده و میدانیم که غول‌های تکنولوژی از تندروی‌های راستی‌ها در پلتفورم‌های خود سود می‌کنند. در واقع توییتر اذعان کرده که اگر تمامی ملی گرایان سفید پوست روی این پلتفورم را سانسور کند، ربات‌های این شرکت مجبور به سانسور جمهوری خواهانی خواهند شد که شعارهای مشابه دارند.

این قانون البته پیش‌نیاز‌های جدیدی را برای گزارش سوء استفاده از کودکان و دیگر محتوای وحشتناک مشخص می‌:ند و همچنین سو استفاده نژادی در فضای آنلاین را درصورتی که در دنیای واقعی در انگلستان غیرقانونی باشد، غیرقانونی می‌داند. این قانون همچنین ممنوعیت‌هایی را برای جلوگیری از کلاهبرداری آنلاین که در سال‌های اخیر بسیاری از کشور‌ها را درگیر کرده در نظر گرفته است.

الکس جورج، سفیر سلامت ذهنی جوانان در دولت انگلستان در بیانیه‌ای گفت:

  • این یک لحظه مهم در تاریخ انگلستان است. مسئله سوء استفاده آنلاین به یک همه گیری بدل شده که از لحاظ فیزیکی و روانی روی مردم تاثیر می‌گذارد و حالا زمان آن رسیده که درموردش اقدام کنیم.
  • به همین دلیل من از بیانیه امروز درمورد قانون امنیت آنلاین و محافظت آن از مردم حمایت می کنم. شرکت‌های شبکه اجتماعی باید برای محافظت از کسانی که با محتوای آنها ارتباط دارند نقشی فعال بازی کنند.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول