سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی هلدینگ ارنیکا در فلایتیو

مجازیستنشست خبری سرمایه گذاری مشترک کسب و کار فلایتیو و هومسا دیشب با حضور علی آشتیانی مشاور سرمایه گذاری شرکت ایده هاب،آقای ساسان نایب _مدیر عامل، علی کشفی مدیر ارشد مارکتینگ و احسان داوودی مدیر ارشد فنی فلایتیو و امید طهرانی، معاون اجرایی هلدینگ ارنیکا، سید محمد میرابوالقاسمی، معاون فناوری هلدینگ ارنیکا و مجتبی سادات مدیر ارشد مارکتینگ شرکت هومسا به صورت آنلاین در کلاب هاوس با حضور رسانه ها برگزار شد.

ساسان نایب، مدیر عامل اجرایی شرکت فلایتیو  در این نشست  خبری با اعلام  اینکه، جذب سرمایه‌ی اخیر، مبتنی بر یک قرارداد برد -برد بوده است:

  • این جذب سرمایه از نوع ترکیب Primary و Secondary بوده و بخشی از سرمایه در آغاز همکاری به‌طور کامل دریافت شده است. وی همچنین رقم این سرمایه‌گذاری را حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که براساس قرارداد، تا ۳۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است و در مقابل، ۷۰ درصد سهام فلایتیو به هلدینگ ارنیکا واگذار شده است.
  • با توجه به سرمایه گذاری فعلی ارنیکا ما نیاز به جذب سرمایه جدید در آینده نخواهیم داشت؛ اما این موضوع را بهتر است به آینده موکول کنیم چون موضوعی است که در آینده و به مرور زمان مشخص خواهد شد.
  • PRODUCT  این شرکت از استراتژی کلان این مجموعه می_آید که بر اساس آن ما در صدد گرفتن سهم بیشتری از بازار گردشگری ایران هستیم و به تبع تنوع بیشتری در PRODUCT خود خواهیم داشت که این موارد منجربه حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید خواهد شد.
  • فلایتیو نه صرفا با جذب این سرمایه بلکه در گذشته هم حامی شرکت های مسافرتی بوده است وعرضه خدمات در حوزه پرداخت ها و انعقاد قرار دادهای ویژه اکومودیشن چه در داخل و خارج کشور و سرمایه گذاری امکان رشد و توسعه را به شرکت های کوچک در این صنعت را فراهم کرده است.
  • ما PRODUCT را در اختیار شرکت های همکارز قرار می دهیم و فرآیند توسعه محصول در این شرکت ها را کاهش می دهیم و تمام منفعت از ارائه این PRODUCT نیز به خود این شرکت ها اختصاص می­آید.
  • به طور قطع یک همکاری مشترک بین دو برند رخ خواهد داد؛ ولی در بلند مدت در خصوص بحث ادغام و بعد از بررسی های کارشناسانه تصمیم گیری خواهد شد و در حال حاضر به صورت مستقل هر دو مجموعه به کار خود ادامه خواهند داد.
  • بازار گردشگری در کشور بازار بسیار رقابتی است و برنامه ریزی کوتاه مدت برای دستیابی به این هدف در آن راهگشا نیست؛ ولی در کل ما در نظر داریم با افزایش کیفیت خدمات خود و خلق ارزش افزوده بیشتر برای کاربران خود این هدف را در آینده محقق کنیم.
  • البته این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد؛ زیرا همانگونه که تمام دوستان مطلع هستند هنوز بخش بزرگی از صنعت توریسم در کشور بخصوص در بخش پروازهای خارجی به صورت آفلاین و هنوز به صورت آنلاین درنیامده است. یکی از اهداف فلایتیو از جذب سرمایه توسعه فعالیت خود به دلیل نیاز بازار در این بخش است

فلایتیو با هومسا ادغام نشده است

علی کشفی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازاریابی فلایتیو نیز در بخش دیگر نشست:

  • فلایتیو براساس این قرارداد با هومسا ادغام نمی‌شود و دو شرکت با استراتژی کلان سابق خود به فعالیت ادامه خواهند داد.» این نکته در شرایطی بیان شد که در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر ادغام این دو استارت‌آپ در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده بود. کشفی همچنین احتمال ادغام این دو شرکت در آینده را منتفی ندانست و تحقق آن را مستلزم بررسی‌های کارشناسی بیشتر عنوان کرد.
  • اکنون این شرکت آماده یک رشد با سرعت بالا است و همه ما بر این مسئله هم واقف هستیم که برای خلق ارزش افزده در این بازار نیازمند سرمایه گذاری های کلان هستیم.
  • به تبع اگر هر کدام از استارتاپ های صنعت گردشگری بتوانند جذب سرمایه انجام دهند، فعالیت در این صنعت برای دیگران سخت تر خواهد بود. این شرکت برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار گردشگری در کشور مرج شدن با استارتاپ­های دیگر فعال در این حوزه را در دستور کار دارد تا یک بازی برد- برد در این حوزه صورت بگیرد.
  • سهم بازار فلایتیو در سال ۹۹ با یک رشد چند برابری به نسبت سال ۹۸ مواجه شد و در سال گذشته ۳۰ درصد از سهم پروازهای خارجی و ۲۰ درصد از سهم بازار پروازهای داخلی را به خود اختصاص داد که امیدواریم با همکاری مشترک با هلیدنگ ارنیکا و شرکت هومسا سهم بازار بیشتری را از کل صنعت گردشگری بدست بیاوریم و بتوانیم با هم افزایی خدمات با کیفیت تر و متنوع تری را به مشتریان خود ارائه دهیم.

احسان داوودی، مدیر ارشد فناوری و دیگر هم‌بنیان‌گذار فلایتیو:

  • با برنامه‌ریزی صحیح و منطقی و با در نظر گرفتن جذب سرمایه‌ی صورت‌گرفته، رهبری این بازار در آینده‌ای نزدیک برای ما دور از دسترس نیست
  • در حال کار روی خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای حوزه‌ی گردشگری هستیم.

امید طهرانی، معاون اجرایی هلدینگ ارنیکا:

  •  این هلدینگ دربخش های نظیر انرژی و نیروگاه فعال است و بعد از چند سال وارد حوزه تجارت الکترونیک شد. ارنیکا کسب و کارهای مختلفی در این سال ها تجربه کرده است که حاصل آن ظهور استارتاپ­های موفقی چون اکسکوینو در حوزه ارز دیجیتال، هومسا  در حوزه گردشگری و کاوان تک است که در حوزه اینترنت اشیاء و کانتکتا در حوزه رابط فریلنسر و کارفرما است.
  • یکی از شرکت های هلدینگ ارنیکا کاوشگران ارتباط نوین یکتا است که رسالت آن تبدیل ایده­های نو و جذاب به کسب و کار است و این رسالت را تاکنون چندین بار اجرایی کرده و برند های موفقی مثل  هومسا، بیت راه، اکسکوینو، کانکتا و کاوان تک را ایجاد کرده است.
  • یکی دیگر از اهدافی که این شرکت دنبال می کند، سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های موفق است؛ از این رو استارتاپ فلایتیو برای این سرمایه گذاری انتخاب کرده است. البته ما بر این موضوع واقف هستیم که اپیدمی کرونا صنعت گردشگری و فلایتیو را تحت تاثیر قرارده داده؛ اما میدانیم این تاثیرات پایدار نیست و به زودی خاتمه خواهد یافت.
  • با توجه به تجربه ما در حوزه گردشگری بخصوص در بحران کرونا ما معتقدیم هستیم همکاری این دو کسب و کار موجب توسعه صنعت توریسم در کشور خواهد شد و افق های جدیدی را پیش روی کشور قرار خواهد داد.
  • به تبع با این سرمایه گذاری میزان سهام شرکت صبا ایده کاهش خواهد یافت و سهام این شرکت از ۲۰ درصد، اکنون به ۶ درصد کاهش یافته است و ما همچنان از حضور این شرکت در فلایتیو خشنود هستیم.

در بخش دیگری از نشست، علی آشتیانی، هماهنگ‌کننده و تدوینگر قرارداد این جذب سرمایه، در پاسخ به پرسشی در خصوص توان رقابتی فلایتیو:

  • فلایتیو برای کنارزدن رقبای بزرگش مثل علی‌بابا و اسنپ گام برداشته است.

این نشست خبری به همت رسول صیقلی، بنیان‌گذار استارت‌آپ eAds در شرایطی برگزار شد که بیش از ۱۰۰ شرکت‌کننده در اتاق گفت‌وگو حضور داشتند و از این میان می‌توان به خبرنگاران حوزه‌های فناوری اطلاعات و گردشگری و همچنین مدیران کسب‌وکارهای رقیب فلایتیو اشاره کرد.

/وبنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فروش سیمکارت دایمی