کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی در ساترا

مجازیستهمکاری در برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های دانش‌آموزی توانمندسازی کودکان و نوجوانان، همکاری در اجرای پروژه‌های تولیدی، پژوهشی و رسانه‌ای، به کارگیری ظرفیت‌های رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و مرکز نوآوری در تولید و انتشار محتوای مورد نظر کارگروه و… از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است که به امضای معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و سرپرست حوزه هنری استان تهران رسید.

علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این زمینه:

  • ساترا در حوزه کودک و نوجوان بسیار دغدغه‌مند است، زیرا معتقدیم کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین اقشار در فضای مجازی هستند و از آنجا که هویت آنها به صورت قطعی شکل نگرفته، آموزش سواد رسانه‌ای در این سنین بسیار موثر خواهد بود.
  • ساترا از هرگونه اقدام و رویداد و همکاری در حوزه کودک و نوجوان استقبال می‌کند، بر همین اساس، ساترا میزبان نخستین جشنواره دانش‌آموزی کاوشگران رسانه بود که با استقبال خوبی نیز مواجه شد.
  • ما معتقدیم این تفاهم‌نامه و تشکیل کارگروه سواد فضای مجازی دانش‌آموزی در راستای اهداف ساترا در حوزه کودک و نوجوان و فضای مجازی است و قطعا در این زمینه موثر خواهد بود.

همچنین حجت‌الله ناظری، سرپرست حوزه هنری استان تهران نیز در ادامه این جلسه درباره اهمیت این تفاهم‌نامه:

  • موضوعی که امروز حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی به آن نیاز مبرم دارد، تولید محتوای پاک است و این در حالی است که ما در این حوزه عقب هستیم.
  • تولید محتوای فاخر و پاک، زنجیره اصلی ارتباط ما با ساترا خواهد بود، آموزش، حلقه اصلی این زنجیره است که امیدواریم با تشکیل کارگروه مشترک با ساترا دغدغه‌ها در حوزه کودک و نوجوان و فضای مجازی را مرتفع کنیم.
  • ما به عنوان یک نهاد فرهنگی، اساس اقدامات خود را بر بیانات مقام معظم رهبری نهاده‌ایم. ایشان در گام دوم تاکید بر ورود به مرحله‌ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی دارند. اتفاقا همکاری ساترا و حوزه هنری در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری است.

/ایسنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول