اپل تسلیم چین شد

مجازیستبر اساس اخبار تازه، شرکت اپل تسلیم درخواست‌های مقامات دولتی چین شده و قبول کرده که اطلاعات شخصی کاربران چینی را در سرورهای داخل مرزهای چین ذخیره کند.

اپل در این راستا ۲ دیتاسنتر در چین ساخته تا میزبان اطلاعات چینی‌ها باشند. پس اپل عملا به قانونی داخلی چین که می‌گوید که همه اطلاعات شخصی گردآوری شده از چین، باید در داخل خود چین بمانند، عمل کرده است.

نیویورک تایمز مقاله مفصل در این مورد نوشته که در آن اشاره شده که سرویس‌های ابری استفاده شده از بهترین فناوری‌های موجود استفاده می‌کنند و ابزارهای امنیتی خوبی دارند و در آنها از بهترین نرم‌افزارهای ضد بدافزار استفاده شده است.

اما نکته کلیدی و جالب این است که کامپیوترهای داخل این دیتاسنترها و سرویس‌های ابری، توسط پرسنل چینی مدیریت می‌شوند. البته این اطلاعات به صورت رمزنگاری‌شده ذخیره می‌شوند، اما از آن سو کلیدها هم در داخل خود دیتاسنترها هستند!

البته اپل ادعا کرده که هیچکاه امنیت کاربران چینی خود را در چین یا هر جای دیگری به خطر نمی‌اندازد. سخنگوی اپل گفته که اطلاعات با پیشرفته‌ترین فناوری رمزنگاری ذخیره شده‌اند و این سطح از رمزنگاری نسبت به کشورهای دیگر پیشرفته‌تر است. او می‌گوید که اپل هنوز کلیدهای محافظتی اطلاعات را تحت کنترل خود دارد.

شاید بدانید که بین اپل و مقامات چینی، مدت طولانی این بحث وجود داشت که کلیدهای رمزنگاری در داخل آمریکا باشند یا چین. حالا اپل قبول کرده که این کلیدها هم در داخل خود چین باشند.

هنوز هیچ سند و شاهدی در مورد امکان دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران چینی ذخیره شده در سرورهای اپل وجود ندارد ولی کارشناسان امنیتی می‌گویند که امکان دسترسی، با توجه به وضعیت جدید، کار دشوار و شاقی هم محسوب نمی‌شود.

/یک پزشک/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول