فیلتر توییتر توجیه ندارد

مجازیست-سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری:
  • فیلترینگ توییتر توجیه ندارد.
  • ما وقتی در ایام انتخابات از فضای مجازی صحبت می‌کنیم، مباحثی را مطرح می‌کنند و چیزهایی می‌گویند و موضوع را منحرف می‌کنند.
  • فضای مجازی امروز یک فرصت بی‌نظیر برای نسل ما به ویژه نسل جوان است. فرصتی است که ۲۰ و ۴۰ سال پیش نبود. طبیعتا باید از این فضا در زمینه‌های مختلف حداکثر استفاده را کرد چون این فرصت را به شما می‌دهد با سرعت بهتر، کیفیت بهتر و دقت بیشتر بسیاری از خدمات‌رسانی‌ها به مردم در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و فرهنگی صورت بگیرد.
  • طبیعتا از این ابزار باید استفاده کنیم. امروز جوان ما می‌گوید همه اینها خوب است و عده‌ای القا می‌کنند اینها می‌خواهند بیایند و مانع شوند. ما می‌گوییم اینطور نیست و باید از این فرصت استفاده کرد حتی اگر برخی محدودیت‌ها توجیه ندارد.
  • مثلا بین اینستاگرام و توییتر فرق زیادی وجود ندارد. اگر محدودیتی هست، باید برداشته شود و مطالعه شود اما از آن طرف هم باید صادقانه به جوان‌مان گفته شود که در فضای مجازی مثل هر فضای دیگری ممکن است کسانی بخواهند از آن در جهت آسیب رساندن به فرهنگ جامعه و بنیان خانواده استفاده کنند. آن هم اکثریت مردم ما این را راضی نیستند که باید برای آن هم تدابیر لازم اندیشیده شود.
  • فتنه یعنی موضوعات فرعی به جای اصلی بنشیند، فیلترینگ جایگزین گزارش درباره استفاده از فضای مجازی برای تولید ثروت، اشتغال و افزایش صادرات شود.

/ایستنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول