چرا اینستاگرام با مدیریت فیس بوک، روز به روز بدتر می شود؟

مجازیستاینستاگرام پس از فیس بوک به عرصه شبکه های اجتماعی پاگذاشت. این اپلیکیشن تصویر محور، گزینه مناسبی برای کسانی بود که علاقه کمتری به محتوای متنی نشان می دادند و از شلوغی اپلیکیشن هایی مثل فیس بوک به ستوه آمده بودند. اما در سال ۲۰۱۲، مارک زاکربرگ، موسس فیس بوک اینستاگرام را خرید و این نشان داد، گریزی از شبکه فیس بوک نیست.

به نوشته فون آرنا، یکی از مهم ترین دلایل انتخاب اینستاگرام به جای فیس بوک این بود که هنوز از غریبه هایی که به ارتباط با آن ها تشویق می شدیم، اشباع نشده بود. در اینستاگرام لزومی به دوست شدن با دوستانِ دیگر دوستان نبود. علاوه بر این،  اینستاگرام به اندازه فیس بوک باد نشده بود و خبری از پیام رسان های متصل به فیس بوک، در آن نبود. اینستاگرام تنها عکس و متن بود با مردمی همسن و سال خودت که از علاقه هایشان می گفتند. یک پیام رسان ساده، نه صرفا یک اپلیکیشن اختصاصی برای هدفی خاص.

اما در سال های گذشته از مدیریت فیس بوک در اینستاگرام همه چیز تغییر کرده است. اینستاگرام بیشتر  شبیه به بازار شده و بیشتر حاوی محتوای تهاجمی است که با هدفی خاص منتشر می شود.  محتوای امروز در اینستاگرام بیشتر شامل تلاش برندها برای تشویق کاربران به خرید چیزهایی است که آن ها در پست های خود نمایش می دهند.

 در یک سال گذشته که تیک تاک، قابلیت ریلز یا فیلم کوتاه چرخشی را ایجاد کرد، اینستاگرام هم از رقیب عقب نماند و تلاش کرد این قابلیت را به کاربرانش تحمیل کند و امروز، کاربران به تشویق می شوند پست های نمایشی و ریلزهای فروشگاه ها را در اینستاگرام تماشا کنند.

یک رده بندی از اپلیکیشن ها درباره حفظ حریم خصوصی نشان می دهد اوضاع اینستاگرام در این زمینه خوب نیست. در بین همه اپ های محبوب، بیشترین حفاظت از حریم شخصی متعلق به اپ استور است. در این بخش درواقع کاربر اطمینان حاصل می کند که اطلاعات او در اختیار اپلیکیشن های دیگر قرار نمی گیرد. اوضاع اینستاگرام از این نظر خوب نیست. موقعیت جغرافیایی، اطلاعات مالی، سابقه جست وجو، تاریخ های جست و جو، ارتباطات و دیگر اطلاعات شما در اینستاگرام با توجه به مالکیت این اپلیکیشن توسط فیس بوک، در اختیار دیگر اپ ها قرار می گیرد.

تحولات اخیر اینستاگرام نشان می دهد فیس بوک به دنبال رقابت با تیک تاک است، اپلیکیشنی که در چین ایجاد شده است. هرچند فاصله اینستاگرام از نظر محبوبیت با تیک تاک فاصله ای جدی دارد اما فیس بوک همه تلاش خود را به کار بسته تا با تغییر فضای ساده اینستاگرام با تیک تاک رقابت کند. از آنجایی که بسیاری از کاربران شیفته فضای ساده اینستاگرام شده بودند، این رقابت احتمالا برای آن ها آزار دهنده خواهد بود و بسیاری از آن ها از این اپلیکیشن خارج می شوند.

/اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول