واتس‌اپ تجاری با قابلیت‌های جدید بروز می‌شود

مجازیستبا وجود نگرانی‌های بسیار پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران و ذخیره‌ ابری داده‌ها، واتس‌اپ همچنان برای بسیاری از خرده‌فروشی‌ها ابزار مهمی برای ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود. اکنون فیس بوک تصمیم گرفته است که چت با کسب و کارها را در اپلیکیشن پیام رسان خود تسهیل کند تا شاید کمی از روند کوچ کاربران به سایر پلتفرم‌ها جلوگیری کرده و توجه شرکت‌های بزرگ را هم جلب نماید.

به کمک قابلیت جدید، کاربران می‌توانند هنگام چت با کسب و کارها از گزینه‌های پیش‌فرض موجود فراهم شده توسط واتس‌اپ نیز استفاده کنند. همچنین API برنامه دستخوش تغییراتی شده است تا برخی عبارات بتوانند گزینه‌های بیشتری را برای مشتریان فراهم کنند تا دسترسی راحت‌تری به خدمات هر فروشگاه داشته باشند. حتی اگر تجربه‌ ناخوشایندی از یک فروشنده داشته باشید می‌توانید هنگام بلاک کردن چت، گزینه‌هایی پیرامون دلایل انتخاب خود و ارائه پیشنهادات مشاهده کنید.
فیس بوک اعتقاد دارد که امکانات اضافه شده به واتس‌اپ باعث می‌شود که کسب و کارهای بزرگتر به این پلتفرم توجه نشان بدهند. همچنین گفته است که قابلیت‌هایی جدید واتس‌اپ می‌تواند دریافت پشتیبانی و پاسخ از شرکت‌ها را از هفته‌های طولانی به تنها چند دقیقه کاهش دهد. کاربران هم دیگر نیازی به برقراری تماس تلفنی یا ارسال ایمیل نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند چت با کسب و کار مورد نظر خود را شروع کنند.
البته مدتی زمان خواهد برد تا کسب و کارها بتوانند از پتانسیل‌های جدید API واتس‌اپ بهره‌ی حداکثری را ببرند و به زودی شاهد افزوده شدن امکانات آن به چت‌ها نخواهیم بود. پس از آن که واتس‌اپ قوانین جدیدی برای استفاده از داده‌های شخصی وضع کرد، موجی از عصبانیت، کاربران اپلیکیشن را فرا گرفت و کارزارهایی برای تحریم آن تشکیل شد.
در نهایت فیس بوک مجبور به عقب‌نشینی شد و اعلام کرد که عدم پذیرش قوانین جدید، اختلالی در عملکرد پیام‌رسان ایجاد نخواهد کرد؛ اما همچنان نگرانی‌هایی پیرامون استفاده‌های ناصحیح یا تجاری در سطح کلان از داده‌های کاربران توسط واتس‌اپ مطرح است.
واتس‌اپ در تلاش است با معرفی قابلیت‌های جدیدی مثلی انتقال بدون دردسر چت‌ها به شماره تماس جدید و پشتیبانی از یک اکانت توسط چندین دستگاه، دوباره توجه افراد را به سوی خود جلب کند. همچنین گفته می‌شود که ویژگی‌های جدیدی مثل حذف خودکار پیام‌ها، انتقال تاریخچه چت از اندروید به iOS و بازبینی پیام‌های صوتی پیش از ارسال در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول