رابطه ایموجی‌های پرکاربرد با احساسات

مجازیستدر تحقیقی که توسط شرکت تولیدکننده نرم افزار «سوئیفت کی» انجام شد، بیش از یک میلیارد داده متنی کاربران به ۱۶ زبان مختلف، تحلیل شد. جالب است که سه طبقه بالایی ایموجی ها همگی به ابراز احساسات مرتبط بودند.
شش صورتک شاد که شامل چشمک ها، بوسه ها، لبخندها و خنده ها می شوند، بیش از ۴۵ درصد از کل ایموجی های استفاده شده است، صورتک های ناراحت (از جمله صورتک های خشمگین) ۱۴ درصد از این مقدار و ایموجی های قلب از هر رنگی از جمله ایموجی قلب شکسته، تنها ۱۲ درصد را به خود اختصاص دادند.

بنابراین بیش از ۷۰ درصد استفاده از ایموجی ها، مستقیما به نوعی ابراز احساسات مرتبط هستند. این نتایج نشان می دهد، ایموجی ها ابزاری قدرتمند برای بیان احساسات است که بنابر گزارش کاربران، آن ها را قادر می سازد در گفت وگوهای دیجیتال به شکل بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنند.

استفاده از ایموجی ها به پدیده ای جهانی تبدیل شده است. روزانه بیش از شش میلیارد ایموجی میان انسان ها در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود و نفوذ آن ها از نفوذ زبان انگلیسی در جهان بیشتر شده است.

شکلک ها در ارتباطات دیجیتال، نقش زبان بدن را بازی می کنند. براساس یک برآورد، در تعاملات روزانه ما با دیگران، فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از جنبه های اجتماعی محتوا و معنا برخاسته از زبان است و به طرز حیرت آوری۷۰ درصد آن، از اشاره های غیرکلامی سرچشمه می گیرد.

ابعاد بسیاری از ارتباطات غیرکلامی توسط «ری بردویستل»، انسان شناس آمریکایی مطالعه شده است. او چهره ای پیشگام در حوزه مطالعات ارتباطات غیرکلامی محسوب می شود. «بردویستل» رشته حرکت شناسی را نام گذاری کرد و بنیان نهاد.

این رشته به مطالعه نقش «حالات چهره، حرکات سر و دست، حالت بدن، طرز راه رفتن و حرکات قابل مشاهده بازو و بدن» در انتقال معانی اجتماعی می پردازد. او بر اساس یک تحقیق گسترده تخمین زده که ما می توانیم ۲۵۰ هزار حالت مختلف چهره را تولید و شناسایی کنیم. از این منظر، شاید اتفاقی نباشد که ایموجی با آرایش حیرت آور خود از صورتک های زرد که شامل انواع مختلفی از لبخندهای متغیر، صورت های گیج، ناراضی، ناراحت و عصبانی می شود، برای ارتباطات بصری در گفت وگوهای متنی تا این حد مناسب است.

/اینتیتر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول