چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم

مجازیستبرای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است مواردی را درنظر داشته باشید. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به بررسی پارامترهای موثر در افزایش فروش اینستاگرام بپردازیم.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

۱- ساخت یک اکانت بیزینسی

توجه داشته باشید که برای افزایش فروش در اینستاگرام قدم اول داشتن یک اکانت بیزینسی است. مزایای یک اکانت بیزینسی خیلی بیشتر از اکانت‌های شخصی است. امروزه مردم برای خرید کالای مدنظرشان، قبل از این که آن را در گوگل سرچ کنند، در اینستاگرام به دنبال آن می‌گردند. توجه داشته باشید که اکانت بیزینسی شما در اینستاگرام باید به کسب‌وکار شما مربوط باشد. با استفاده از یک اکانت بیزینسی می‌توانید میزان تعامل خود را با مخاطب بررسی کنید و کم و کاستی‌های آن را برطرف کنید. همچنین یک اکانت بیزینسی می‌تواند به شما کمک کند که عملکرد خود را آنالیز کنید.

۲- پاسخگویی مناسب

پاسخگویی مناسب به مشتریان موجب می‌شود که آن‌ها به شما اعتماد کنند. تصور کنید که خودتان در صفحه‌ای کامنت گذاشتید ولی پاسخی دریافت نمی‌کنید. یا برای اینکه قیمت کالایی را بفهمید به یک پیج اینستاگرام پیغام می‌فرستید اما دایرکت شما بی‌جواب می‌ماند. آیا می‌توانید به این پیج اعتماد کنید؟ شاید حتی اقدام به آنفالو کردن این پیج هم بکنید. یکی از راه‌های افرایش فروش در اینستاگرام در دسترس بودن است. شما باید به موقع جواب مخاطب را بدهید و سوال‌های او را بی‌جواب نگذارید.

۳- انتشار منظم محتوا

محتوای خود را بر اساس فعالیتی که دارید تنظیم کنید. شما باید بدانید که قرار است در طول یک ماه چه محتوایی را منتشر کنید و هدف شما از انتشار این محتواها چیست؟ به همین دلیل است که اهمیت داشتن یک تقویم محتوایی به چشم می‌آید. ما قبلا در بلاگی جداگانه به نوشتن استراتژی سوشال پرداخته‌ایم. مطالعه آن خالی از لطف نیست.

۴- تبلیغات مناسب

یکی از راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام تبلیغات است. می‌توانید با استفاده از تبلیغات اینستاگرامی افزایش فالوور هم داشته باشید. اول از همه یک کانال مناسب با کسیب‌وکار خود پیدا کنید و بعد از آن‌ها بخواهید که صفحه شما را تبلیغ کنند. توجه داشته باشید که تبلیغات به معنای این است که رسانه‌های دیگری اقدام به ارائه محتوای شما بکنند که از این طریق مردم با کسب‌وکار شما آشنا شوند. می‌توانید از اینفلوئنسرها کمک بگیرید. ما قبلا در بلاگی مجزا ۲۵ نکته برای بازاریابی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ ارائه داده‌ایم.

۵- به مخاطب اطلاعاتی که نیاز دارد را ارائه دهید

اگر قرار است اطلاعات محصول را در کپشن پست خود ننویسید، باید بدانید که تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. مردم به صفحه‌ای که اطلاعات و قیمت محصول را برای آن‌ها نوشته‌اند اعتماد بیشتری می‌کنند. هرچه با مخاطب صادق‌تر و شفاف‌تر باشید، اعماد بیشتری جلب خواهید کرد و فروش بیشتری هم خواهید داشت.

۶- با مخاطب ارتباط درست برقرار کنید

احتمالا شما هم صفحاتی را در اینستاگرام دیده‌اید که کپشن‌های یکسان دارند. چنین پست‌هایی این احساس را به مخاطب القا می‌کنند که یک ربات پشت این صفحه اینستاگرام نشسته است. برای هر پست خود کپشن و گفت‌وگویی مجزا طراحی کنید و بنویسید. خلاقیت داشته باشید و برای مخاطب ارزش قائل شوید. اجازه دهید که مخاطب واقعی بودن شما را باور کند تا راحت‌تر اعتماد کند.

۷- انتشار رضایت مشتری

نظرات مشتریان را در افزایش فروش خود دست‌کم نگیرید. اگر تازه اول راه هستید و مشتریان هنوز با شما تعاملی برقرار نکرده‌اند، بعد از اینکه کالایی به آن‌ها فروختید، خودتان برایشان پیغام بفرستید و نظرشان را در مورد محصول بپرسید. بعد این پیغام را در استوری خود منتشر کنید. می‌توانید مجموعه‌ای از این پیغام‌ها در صفحه خود بسازید. هایلایت کردن آن‌ها پیشنهاد و گزینه بسیار خوبی است. بدین ترتیب مشتریان جدید هربار که وارد صفحه شما می‌شوند این هایلایت‌های رضایت مشتری را می‌بینند و راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

۸- خودتان را به مشتری نشان دهید

یکی دیگر از راهکارهای جلب رضایت مشتری، نشان دادن هویت واقعی خودتان به آن‌هاست. اگر همیشه تصاویر کاتالوگ‌ها را منتشر کنید مشتری کم‌تر یه شما اعتماد می‌کند. محصولات خود را در فضای واقعی نشان دهید. اگر این امکان را دارید که برای ارائه توضیحات محصول از خودتان فیلم بگیرید  با مخاطب حرف بزنید، حتما این کار را بکنید. مخاطب اگر چهره شما را ببیند، راحت‌تر اعتماد خواهد کرد و این موضوع موجب افزایش فروش شما در اینستاگرام خواهد شد.

۹- استوری

جلوی چشم مخاطب باشید. یکی از راه‌ها برای اینکه مخاطب همیشه شما را ببیند، گذاشتن استوری است. همچنین استوری‌ها قابلیت هایلایت کردن دارند. می‌توانید اطلاعات مهم را در استوری خود منتشر کرده و بعد آن‌ها را هایلایت کنید کخه مخاطب همواره آن را ببیند. محصولات خود را در استوری به مخاطب نشان دهید. اگر پیج فروش لباس دارید، تن‌خور کارها را در استوری منتشر کنید. اجازه دهید که مخاطب با هربار ورود به اینستاگرام، شما را ببیند.

۱۰- ارائه محتوای رایگان

محتوای رایگان این احساس را به مخاطب می‌ده که شما فقط قصد فروش ندارید بلکه می‌خواهید به مخاطب کمک کنید. می‌توانید مطالب آموزشی رایگان برای مخاطبان خود آماده کرده و آن‌ها را منتشر کنید. هرچه بیشتر در جهت جلب رضایت مشتری قدم بردارید، افزایش فروش بیشتری خواهید داشت. برای مثال اگر پیج فروش لباس دارید، می‌توانید اقدام به انتشار محتوایی در خصوص فشن و استایل بکنید. می‌توانید به مخاطب نشان دهید که چگونه می‌تواند محصولات شما را با هم ست کند و بپوشد. یا اگر پیج فروش موبایل دارید، می‌توانید اقدام به انتشار محتوای آموزشی در زمینه موبایل و تکنولوژی کنید.

۱۱- تضمین محصولاتتان

اگر کسب‌وکار شما نوپاست، مشتری حق دارد که نخواهد به شما اعتماد کند. برای مثال می‌توانید به نخاطب این اطمینان را بدهید که اگر از محصولات و خدمات شما راضی نبود، امکان عودت وجه و یا محصول برای او فراهم است. به این ترتیب مخاطب بیشتر به شما اعتماد می‌کند و احتمال اینکه از شما خرید کند افزایش پیدا خواهد کرد.

 ۱۲- فالوور فیک نخرید

خرید فالوور فیک شاید حس حرفه‌ای بودن را به مخاطب منتقل کند، اما کمکی به افزایش فروش شما نخواهد کرد. حتی ممکن است مخاطب با کمی آنالیز سطحی صفحه شما، متوجه شود که فالوورهای شما فیک هستند و احساس بدی نسبت به برند شما پیدا کنند. برای افزایش فالوور باید صبر داشته باشید. محتوای خود را به صورت منظم منتشر کنید و با مخاطب ارتباط داشته باشید. خرید فالوور فیک کمک زیادی به شما نخواهد کرد.

۱۳- ساخت استوری با لینک محصول

اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ از قابلیت جدیدی رونمایی کرد. با استفاده از این قابلیت اکانت‌هایی که بیش از ۱۰ هزار فالوور داشتند می‌توانستند در استوری خود لینکی را منتشر کنند. این اقدام برا افزایش فروش محصولات شما بسیار موثر خواهد بود. اگر برای کسب‌وکار خود وبسایت دارید می‌توانید لینک آن را در استوری بگذارید تا بازدید وبسایت شما هم افزایش پیدا کند. می‌توانید لینک صفحات زیر را هم منتشر کنید:

  • لینک صفحه خرید محصول در سایت
  • صفحه معرفی محصول
  • صفحه ارتباط با شما
  • لینک بلاگ‌های مهم و آموزنده
  • لینک صفحه اول وبسایت

۱۴- انتشار لینک وبسایتتان در بیو

توجه داشته باشید که داشتن یک بیو حرفه‌ای می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کند. درنظر داشته باشید که اینستاگرام به شما این اجازه را نمی‌دهد که در کپشن پست خود لینکی را منتشر کنید. به همین دلیل افزودن آدرس وبسایتتان به بیو اینستاگرام می‌تواند بسیار موثر باشد. بدین ترتیب مخاطب وقتی وارد صفحه اینستاگرام شما میشود اقدام به باز کردن لینک میکند.

۱۵- انتشار محتوا توسط مخاطب

بهترین راه برای افزایش فروش محصول این است که مخاطب را تبدیل به یک تریبون اختصاصی کنید. وقتی مخاطب و مشتری محصولی که از شما خریده را منتشر و رضایت خود را اعلام کند، مردم بیشتری برای خرید، به شما اعتماد خواهند کرد. اساس برخی از مسابقه‌های اینستاگرامی هم همین است. در این مسابقه‌ها به مخاطب گفته می‌شود که اگر پست را در استوری منتشر و صفحه را منشن کنند در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

۱۶- توجه به رفتار مخاطب

رفتار مخاطب دیدگاه خوبی برای ادامه دادن به شما می‌دهد. صفحه اینستاگرام خود را آنالیز کنید تا ببینید مخاطب در چه ساعاتی بیشتر از همه آنلاین است و در همان ساعات اقدام به انتشار محتوا کنید. بازخوردهای آن‌ها را نسبت به محتوای خود درنظر داشته باشید و با توجه به همان علایق اقدام به تولید محتوا کنید. فراموش نکنید که شما به خاطر اینکه کسب‌وکارتان مخاطب بیشتری داشته باشد صفحه اینستاگرام ساخته‌اید. پس یه نیازهای آن‌ها توجه نشان دهید.

درنهایت:

توجه داشته باشید که می‌توانید با کمک ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را حرفه‌ای‌تر کنید تا افزایش فروش داشته باشید. یکی از این ابزارها نوین هاب است. نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که نوین هاب در اختیار شما می‌گذارد می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی و مدیریت کنید. می‌توانید کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکپارچه و یکجا مدیریت کنید و پاسخ دهید. همچنین آنالیزی که این داشبورد حرفه‌ای در اختیار شما می‌گذارد بسیار گسترده‌تر از آنالیز خود شبکه‌های اجتماعی است.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول