جاسوسی اپل و مایکروسافت برای ترامپ

مجازیستوزارت دادگستری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ از شرکت اپل خواسته بود تا اطلاعات برخی کاربران را تسلیم کند.
اپل به دنبال دریافت این درخواست رسمی، تمامی داده‌های یادشده را در اختیار وزارت دادگستری آمریکا گذاشته بود و اطلاعی از جزئیات این درخواست‌ها و اینکه از این طریق برای دسترسی به داده‌های برخی چهره‌های سیاسی عضو حزب دموکرات تلاش شده، نداشته است. این شرکت دیروز مدعی شد اطلاع نداشته که درخواست وزارت دادگستری دولت ترامپ از این شرکت برای دریافت داده‌های کاربران حاوی درخواست دسترسی به اطلاعات دموکرات‌هاست.
از سوی دیگر اپل می‌گوید معمولاً در برابر این نوع درخواست‌های رسمی قضائی مقاومت نکرده و از آنها تبعیت می‌کند.
این شرکت افزوده که اگر هیأت منصفه یا یک قاضی فدرال خواستار دریافت داده‌های دیجیتال کاربران این شرکت شوند، حتماً از این درخواست تبعیت می‌کند. اما در موارد دیگر ممکن است درخواست‌های دریافتی را به چالش بکشد. هدف ترامپ از دریافت این اطلاعات پی بردن به محتوای تحقیقاتی بوده که در مورد روابط شخصی وی با روسیه در دولت گذشته در جریان بود. این درخواست در ۶ فوریه سال ۲۰۱۸ تسلیم اپل شد.
یک روز پس از آنکه اپل اعتراف کرد تحت فشار ترامپ دیتای خصوصی دو نماینده کنگره یعنی آدام شیف و اریک اسوالول را داده است، مایکروسافت در بیانیه‌ ارسالی به نیویورک تایمز اعتراف کرد احضاریه مربوط به دادن ایمیل شخصی یکی از کارمندان کنگره را در سال ۲۰۱۷ از وزارت دادگستری دریافت کرده است.
شرکت مایکروسافت اعلام کرده که داده‌های درخواستی را به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داده است. این داده‌ها حاوی مقدار زیادی متادیتا بوده‌اند و مایکروسافت بعدا فهمیده است که این شخص کارمند کنگره است.
/مهر به نقل از سی ان بی سی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول