۷ نکته برای مدیریت پیج اینستاگرام به صورت حرفه ای برای کسب و کارها

مجازیستچطور مدیریت پیج اینستاگرام را به حرفه ای ترین روش انجام بدهیم؟

اگر از یک تیم متخصص برای مدیریت پیج اینستاگرام خود کمک نمی گیرید باید بدانید که راه درازی در پیش دارید و چیزهای زیادی لازم است بیاموزید. و البته اطلاعات خود را به روز نگه دارید. چرا که اینستاگرام و الگوریتم های آن برخلاف واتساپ در فاصله های بسیار کوتاهی آپدیت می شوند. در این بخش به بررسی ۷ عامل مهم در مدیریت حرفه ای پیج اینستاگرام می پردازیم:

پرسونای مخاطب را تعیین کنید!

پست های اینستاگرام شما مثل هدایایی هستند که به مخاطب خود ارائه می کنید. اغلب ما در مناسبت هایی مثل جشن تولد هدایای تکراری مثل عطر و لباس و کتاب دریافت می کنیم که ممکن است با وجود گران قیمت بودنشان علاقه چندانی هم به آن ها نداشته باشیم. اما این وسط اگر کسی بتواند به درستی تشخیص بدهد چه چیزی ما را واقعا خوشحال می کند این هدیه برایمان بسیار عزیز خواهد بود و تا آخر عمر آن را نگه داری می کنیم.

یک صفحه اینستاگرام موفق نیز باید تشخیص بدهد مخاطبان چه چیزی می خواهند و به جای ارائه محتوایی که ممکن است زمان زیادی برای آن صرف کرده باشیم و کمتر نتیجه بگیرد، دقیقا همان چیزی که مخاطبان ما مایل به دیدنش هستند را ارائه کنیم. متاسفانه یا خوشبختانه الگوی ثابتی برای تمام برندها وجود ندارد. و شما بایستی پرسونای مخاطب خود را به روش هایی از جمله بررسی اطلاعات جمعی مثل سن، جنسیت، محل زندگی، تفریحات و… که عموما در پروفایل آن ها در این شبکه یا سایر پلتفرم های شما وجود دارد تعیین کنید. یا این که از آمارهای ابزارهایی مثل آنالیتیکس و hootsuite   استفاده کنید. هرچه اطلاعات و پرسونای دقیق تری داشته باشید بیشتر می توانید در جذب مخاطب و تبدیل آن ها به مشتری موفق عمل کنید.

هدف داشته باشید!

پیش از اقدام برای تعیین استراتژی باید بدانید هدف شما از مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟ با این صفحه قرار است چه چیزی به دست بیاورید؟ آیا برای افزایش آگاهی از برند از آن استفاده می کنید؟ آیا قرار است با استفاده از آن سرنخ فروش را تقویت کنید؟ اهداف شما نوع فعالیت و شاخص های مهم عملکردی تان را رقم می زنند. پس اهداف قابل دستیابی و قابل اندازه گیری و مهلت دار خود را تعیین کنید.

استراتژی و تقویم محتوایی داشته باشید!

شایعه های زیادی درباره الگوریتم های اینستاگرام وجود دارد که برخی موارد در توانایی های این هوش مصنوعی اغراق می کنند و گاهی هم دست کم گرفته می شوند. اما قطعی ترین واقعیتی که درباره هوش مصنوعی اینستاگرام می دانیم این است که حتما و قطعا به زمان و ترتیب انتشار پست ها توجه می کند. در واقع شما با داشتن یک استراتژی مدون تعیین می کنید که روی چه موضوعاتی کار کنید و این موضوعات را با هشتگ گذاری مناسب به الگوریتم های اینستاگرام اطلاع می دهید. از طرفی با داشتن تقویم محتوایی تعیین می کنید در چه زمانی و با چه ترتیبی فعالیت می کنید. این فعالیت منظم و با کیفیت باعث می شود اینستاگرام شما را به عنوان یک صفحه زنده شناسایی کند و پست هایتان را به مخاطبان نشان بدهد.

زمان درست را تشخیص بدهید!

اگر بهترین پست تاریخ را هم در زمانی که عموم مخاطبانتان در مدرسه و محل کار هستند منتشر کنید تا عصر که برگردند منقضی می شود و آن قدر به پایین می رود که دیگر نخواهند دید! از طرفی اگر برای دسته جغدهای شب مثل گیمر ها پست می گذارید و زمانی که آن ها خواب هستند این کار را بکنید چون خودتان بیدار هستید بازهم پست شما مورد بی توجهی قرار خواهد گرفت.

نتیجه این نوع رفتار این است که علی رغم علاقه ای که کاربران به محتوای شما دارند الگوریتم ها در دفترچه یادداشت شان می نویسند: «پست منتشر شد اما لایک نگرفت. دو هزار فالوور بی توجهی کردند! پس یعنی پست به درد نخور بود. با تشکر.»

اما اگر پست های معمولی تان را هم در ساعات درست تشخیص داده شده ای منتشر کنید احتمالا با لایک و کامنت مناسبی مواجه خواهید شد و آن وقت الگوریتم دفترچه را باز می کند و با سرعت قلم را تکان می دهد: «عجب پست خفنی! مثل این که کارش درسته!»

حواستان باشد که درست عمل کردن در این مرحله تا حد زیادی بستگی به شناخت درست پرسونای مخاطب دارد و شما بایستی شناخت خوبی از مخاطبان خود به دست بیاورید تا بدانید عموما چه ساعتی برایشان مناسب تر است. قسمت Insight اینستاگرام و ابزارهای جانبی آمارهای شبکه اجتماعی اطلاعات خوبی از نحوه عملکرد مخاطبان در اختیارتان می گذارند.

به زبان کد با الگوریتم ها صحبت کنید

واقعیت دیگری که باید درباره الگوریتم ها بدانید این است که هیچ چیز از نوشته ها و عکس های شما نمی فهمند! اگر می خواهید این هوش مصنوعی شما را از رقبایتان تمایز بدهد باید با زبان خودش با او صحبت کنید. یعنی هشتگ گذاری درست انجام بدهید و البته از alt برای عکس ها استفاده کنید.

درست است که شما در هر پست می توانید سی هشتگ استفاده کنید. و با احتساب هشتگ های کامنت اول این تعداد می تواند بیشتر هم بشود. برخی فکر می کنند هرچه از هشتگ های متنوع تر و بیشتری استفاده کنند بهتر عمل کرده اند. در حالی که این تنوع باعث می شود الگوریتم ها گیج بشوند. بنابراین بهتر است هوشمندانه عمل کنید  و با زبانی صحبت کنید که این الگوریتم به طور کامل متوجه آن بشود. در غیر این صورت ممکن است پست شما به حال خود رها شود.

تعامل را ایجاد و حفظ کنید

هدف شما از ایجاد پیج اینستاگرام شما هرچه که باشد، نهایتا این فاکتور تعامل است که ارزش و اعتبار صفحه شما را تعیین می کند. یعنی فرقی ندارد که بخواهید از راه تبلیغات درآمد کسب کنید یا برند خودتان را بشناسانید. در هر صورت معیار اصلی میزان تعامل نسبت به تعداد فالوور برای مشتریان تبلیغات و همچنین الگوریتم های اینستاگرام اهمیت دارند. تعامل شامل چهار بازخورد مخاطبان به پست های شماست: لایک، کامنت، ذخیره سازی و به اشتراک گذاری!

فرقی ندارد چند هزار و چند میلیون فالوور دارید این که چند درصد این فالوورها برایتان نظر درج می کنند و پست هایتان را لایک و ذخیره و فوروارد می کنند اهمیت دارد.

اگر مدیریت پیج اینستاگرام تان را خودتان به عهده دارید بهتر است در زمینه افزایش تعامل کاربران زیاد مطالعه کنید. چرا که این فعالیت ترفندهای زیادی دارد که رقبای شما هم ممکن است از آن باخبر باشند.

ترفندهای افزایش تعامل کاربران در مدیریت پیج اینستاگرام:

  • به تمام نظرات پاسخ بدهید. به این ترتیب اولا تعداد کامنت هایتان دوبرابر می شود. ثانیا کاربران خود را به کامنت گذاشتن برای پست های بعدی تان تشویق می کنید.
  • بهتر است در ابتدای ویدیو به مخاطبان خودتان بگویید که اگر محتوا برایشان مفید بود لایک کنند و به دوستانشان بفرستند یا این که یک اسلاید آخر پست ها را به فراخوان اقدام اختصاص بدهید.
  • همیشه پست هایتان را با یک سوال که خیلی تخصصی نباشد و تمایل زیادی هم برای پاسخ دادن به آن وجود دارد منتشر کنید. اگر در محتوا سوالی پرسیده باشید که مخاطبان جذاب باشد برای پاسخ دادن به آن بایستی برایتان کامنت بگذارند.
  • بهتر است محتوای تصویری را با یک سوال کوچک و کپشن را هم با یک سوال منتشر کنید. به این ترتیب اگر کسی کپشن را نخواند یا نتواند ویدیو را لود کند بازهم می داند صحبت چیست و بیشتر به پاسخ دادن تشویق می شود.
  • برای افزایش مقدار ذخیره شدن پست بهتر است هر از گاهی پست هایی ایجاد کنید که حاوی اطلاعاتی هستند که دائم مورد نیاز است. به طور مثال می توانید اینفوگرافیک هایی درباره صنعت فعالیت خود منتشر کنید. یا پنج ابزار برتر کار خود را معرفی کنید و… این پست های جامع پتانسیل بالایی برای ذخیره شدن دارند.

از داستان سرایی غافل نشوید!

مردم عاشق داستان ها هستند و اگر تمام رساله های تسلا را هم با داستان مناسب برایشان تشریح کنید از آن خسته نخواهند شد. محصولات و خدمات و به طور کلی برند شما در حال حاضر هم رقبایی دارد که نیاز مخاطبان شما را برطرف کند. آن چه باعث تمایز شما می شود داستان پشت فعالیت های شماست. در نهایت اگر علاقه دارید میتوانید از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام توسط تاس بهتره ببرید .

/الف/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول