کمپین تبلیغاتی واتساپ برای توجیه انتقادات
مجازیست-ویل کتکارت، رئیس واتساپ:
- هدف ما این است که بهطور مستقیم از مزایای حریم خصوصی و سیستم رمزنگاریمان با مردم حرف بزنیم. ما میخواهیم اصطلاح رمزنگاری دوطرفه را که یک اصطلاح پیچیده و مبهم است، برای مردم ترجمه کنیم.
- در شرایطی که حریم خصوصی و رمزنگاری در نقاط مختلف دنیا تحت حمله قرار گرفته، فکر میکنیم مهم است که مصرفکنندگان بدانند با چه چیزهایی طرف هستند و چه چیزهایی در خطر است.
- جهت تاکید مجدد میگویم، هیچ تغییری در زمینه حریم خصوصی گفتگوهای شخصی کاربران به وجود نیامده است.
پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا، پیشتر از تصمیم فیس بوک برای گسترش سیستم رمزنگاری دوطرفه واتساپ به اینستاگرام انتقاد کرده:
- این کار کودکان را در معرض خطر قرار میدهد، موجب نشر محتواهای غیرمجاز میشود و محل اختفایی برای سوءاستفادهگران و تبهکاران ایجاد میکند.
تغییر شرایط حریم خصوصی واتساپ در سال گذشته باعث شد بسیاری از مردم تصور کنند که این شرکت قصد اشتراکگذاری پیامهای کاربران با فیس بوک را دارد.
/دیجیاتو/