یوتیوب قابلیت تصویر در تصویر را به iOS اضافه می‌کند

مجازیستسرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، ویژگی تصویر در تصویر (PiP) یوتیوب مجدداً در دسترس کاربران iOS قرار گرفت و این در حالی است که این قابلیت در اختیار کاربران اندروید قرار داشته و آنها می‌توانند هنگام پخش ویدیو در یوتیوب از برنامه‌های دیگر استفاده کنند.

سال گذشته و همزمان با انتشار iOS 14 اپل ویژگی تصویر در تصویر را هم به آیفون اضافه کرد به‌طوری‌که کاربران می‌توانستند ویدیوهای در حال پخش را در قالب یک کادر کوچک در گوشه‌ای از نمایشگر خود داشته و همزمان سایر برنامه‌ها را اجرا کنند. در آن مقطع زمانی یوتیوب هم این ویژگی را در اختیار کاربران iOS قرار داد اما دیری نپایید که این قابلیت از برنامه یوتیوب حذف شد.

قابلیت تصویر در تصویر به کاربران اجازه می‌دهد هنگام کار با گوشی هوشمند خود برنامه یوتیوب را اجرا کرده و آن را به‌صورت یک پنجره کوچک در قسمتی از نمایشگر خود قرار داده تا بتوانند هنگام نمایش ویدیو به انجام کارهای دیگر بپردازند.

بر اساس گزارشات یوتیوب تصمیم گرفته تا این قابلیت را مجدداً به iOS بازگرداند و در وهله اول این ویژگی برای کاربران پریمیوم یوتیوب در دسترس بوده و پس از آن همه کاربران قادر به استفاده از آن خواهند بود.

یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرده قابلیت تصویر در تصویر به کاربران امکان می‌دهد تا ویدیوها را در یک پنجره کوچک دیده و هم‌زمان با سایر برنامه‌ها کار کنند. همچنین یوتیوب در حال فعالسازی این قابلیت برای اشتراک‌های پریمیوم بوده و قصد دارد در آینده این ویژگی را در دسترس تمام کاربران iOS در آمریکا قرار دهد.

برای فعال کردن قابلیت تصویر در تصویر یوتیوب کافی است ابتدا یک ویدیو را پخش کرده و پس از آن با کشیدن پنجره (Swip) به سمت بالا شاهد پخش ویدیو در یک پنجره کوچک‌تر باشید. همچنین شما می‌توانید با یک انگشت پنجره را در اطراف نمایشگر خود جابجا کرده و با استفاده از دو انگشت ابعاد آن را تغییر دهید.

در انتها باید گفت که قابلیت مذکور در سیستم‌عامل اندروید نیاز به اشتراک پریمیوم نداشته و حتی یوتیوب تحت وب این قابلیت را در اختیار تمامی کاربران iOS قرار داده است. البته باید توجه داشت که فعلاً قصد یوتیوب فعالسازی این قابلیت برای کاربران آمریکایی iOS بوده و بنابراین انتظار می‌رود سایر کشورها به مرور از این ویژگی برخوردار شوند.

/علم و فناوری/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول