اندازه و ابعاد در اینستاگرام

مجازیستاندازه و ابعاد تصاویر در اینستاگرام از آن جهت اهمیت دارد که صفحه حرفه‌ای شما باید چهره حرفه‌ای هم داشته باشد. اینستاگرام به یکی از ابزارهای پرقدرت بازاریابی تبدیل شده است. اول از همه باید بدانید که نباید تصویری منتشر کنید که اینستاگرام آن را کراپ کند. در این صورت ابعاد و اندازه تصاویر در اینستاگرام شما به هم می‌ریزد. وقتی هم که به هم بریزد، محتوای شما به طور کامل نمایش داده نخواهد شد و این خوب نیست. تمام محوریت اینستاگرام بر روی تصاویر می‌چرخد. اگر تصویر خوبی ارائه ندهید اصول و قوانین آن را زیر سوال برده‌اید. بنابراین شما وظیفه دارید تصاویر خود را به همان صورتی که هستند بهینه کنید تا قابلیت نمایش داشته باشند.

در این پست قرار است اندازه و ابعاد تصاویر در اینستاگرام را به صورت استاندارد شرح دهیم و مطالب قبلی بلاگ را آپدیت کنیم. ما قبلا در بلاگی مجزا این اندازه‌ها را منتشر کرده‌ایم اما قوانین اینستاگرام تغییر کرده‌اند.

اندازه تصاویر اینستاگرام

اینستاگرام پیش از این و تا سال ۲۰۱۵ از تصاویر مربعی پشتیبانی می‌کرد. اما امروزه طراحان اینستاگرام دید خود را تغییر داده‌اند و از عکس‌های پرتره، افقی و عمودی هم پشتیبانی می‌کند. اما این نوع تصاویر باید اندازه‌های مشخصی هم داشته باشند:

  • اگر قرار است تصویر شما مربعی باشد: ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ (۱:۱)
  • اگر قرار است تصویر شما عمودی باشد: ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ (۴:۵)
  • اگر قرار است تصویر شما افقی باشد: ۱۰۸۰ در ۵۶۶ (۱.۹۱:۱)

حالا اگر شما تصویری با عرض کم‌تر از ۱۰۸۰ پیکسل آپلود کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ این تصویر از نظر اینستاگرام کوچک خواهد بود و اندازه آن را بزرگ می‌کند. وقتی قرار باشد تصویر شما توسط اینستاگرام بزرگ شود، قطعا کیفیت آن تا حد بسیار زیادی پایین خواهد آمد. پس توجه داشته باشید که اندازه تصویر اینستاگرام شما هرگز عرضی کم‌تر از ۱۰۸۰ پیکسل نداشته باشد.

آپلود عکس مربعی (۱:۱):

با اینکه اینستاگرام از هر دو تصاویر افقی و عمودی پشتیبانی می‌کند، اما پست‌های مربعی هنوز هم انتخاب محبوب کاربران به ویژه در انتخاب تصاویر پروفایل است.

توصیه می‌شود برای آپلود تصاویر مربعی بهینه در اینستاگرام اندازه آن‌ها را روی ۱۰۸۰px در ۱۰۸۰px قرار داده، تا درصورتی که اینستاگرام این تصاویر را فشرده کرد، همچنان باکیفیت باقی بمانند.

آپلود عکس افقی (۱۶:۹):

درحالیکه اینستاگرام ابعاد ۱٫۹۱:۱ را برای آپلود تصاویر افقی پیشنهاد می‌کند، شما می‌توانید تا ابعاد ۱۶:۹ پیش بروید. اما ما توصیه می‌کنیم که حداقل ارتفاع ۱۰۸۰ را برای تصاویر افقی درنظر بگیرید. در این صورت اگر اینستاگرام تصویر را فشرده کرد کیفیت عکس همچنان بالا خواهد‌بود.

آپلود عکس عمودی (۴:۵):

به‌طور کلی ابعاد تصاویر عمودی شما باید ۴:۵ باشد. در غیر این صورت اینستاگرام تصاویر شما را برش خواهد‌زد.

پست‌های عمودی به دلیل فضای بیشتری که اشغال می‌کند مخاطب را در هنگام اسکرول‌کردن بیشتر درگیر کرده و درنتیجه نسبت به پست‌های افقی بهینه‌تر خواهند‌بود. اما باید به‌خاطر داشته‌باشید که به دلیل برش خوردن تصاویر از طرف اینستاگرام نحوه نمایش آن‌ها در فید چطور خواهد‌بود.

ما توصیه می‌کنیم ابعاد تصاویر افقی را ۱۰۸۰px در ۱۳۵۰px انتخاب کنید. بدین ترتیب با فشرده شدن آن‌ها از طرف اینستاگرام  تصاویر در حدود ۶۰۰px در ۴۸۰px نمایش داده می‌شوند.

آپلود ویدئو (۴:۵ _ ۱۶:۹):

اینستاگرام از ابعاد ۴:۵ و ۱۶:۹ در آپلود ویدئو‌ها پشتیبانی می‌کند. نرخ فریم ویدئو‌ها باید ۳۰ فریم در ثانیه و بیشترین حجم ویدئو ۴ گیگابایت باشد.

به‌خاطر داشته‌باشین بعد از انتخاب ابعاد مناسب تصاویر و ویدئو‌های خود می‌توانید با استفاده از ابزار نوین‌هاب و Api رسمی اینستاگرام آن‌ها را زمانبندی و در حساب اینستاگرام خود منتشر کنید.

اندازه پست‌های اسلایدی

این پست‌ها می‌توانند به‌صورت مربعی، افقی یا عمودی و به‌صورت عکس و یا ویدئو باشند. اما این نکته حائز اهمیت است که تمام تصاویر و ویدئو‌های پست‌های اسلایدی باید سایز یکسانی باهم داشته‌باشند.

به‌طور مثال اگر اولین تصویر شما در سایز مربعی باشد بقیه تصاویر هم باید در همان سایز انتخاب شوند.

اندازه استوری اینستاگرام

شما می‌توانید هر تصویری را با ابعاد حداکثری ۱٫۹۱:۱ و ابعاد حداقلی ۹:۱۶ به‌عنوان استوری در اینستاگرام منتشر کنید.

از آن‌جایی که اکثر کاربران اینستاگرام ترجیح می‌دهند استوری‌هایشان بدون حاشیه و فضای خالی منتشر شود، توصیه می‌کنیم که استوری‌هایی که ابعاد ۹:۱۶ دارند با سایز ۱۰۸۰px در ۱۹۲۰px استفاده کنند.

اندازه ویدئو‌های IGTV

ویدئو‌های IGTV می‌توانند به‌صورت عمودی با نسبت ابعاد ۱۰۸۰px در ۱۹۲۰px و یا افقی با نسبت ابعاد ۱۹۲۰px در ۱۰۸۰px انتخاب و منتشر شوند.

مورد دیگری که در انتشار ویدئو‌های IGTV وجود دارد انتخاب کاور ویدئو است.

تصویری که در ابتدای ویدئو‌های IGTV نمایش داده می‌شود هم باید سایز مخصوص خود را داشته‌باشد. اینستاگرام نسبت ابعاد ۱:۱٫۵۵ و سایز ۴۲۰px در ۶۵۴px را به کاربرانش پیشنهاد می‌دهد.

توجه داشته‌باشید اگر می‌خواهید پیش‌نمایش ویدئوی IGTV را در قسمت فید حساب خود به‌اشتراک بگذارید، ابعاد آن به‌صورت ۱:۱ برش داده خواهد‌شد. پس از مکان درست صویر مورد‌نظر کاور ویدئو اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته‌باشید که بعد از انتشار قادر به ویرایش تصویر کاور ویدئوی IGTV نیستید، بنابراین ارزش توجه بیشتر را دارد.

اندازه ویدئو‌های Reels

دقیقا به‌مانند ایتوری اینستاگرام، ویدئو‌های ریلز هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌صورت عمودی، تمام‌صفحه و مناسب تلفن همراه منتشر شوند. بنابراین توصیه می‌شود تا از ابعاد ۹:۱۶ استفاده شود. تصویربرداری و ویرایش مستقیم این نوع محتوا از طریق تلفن همراه بهتر و بهینه‌تر است.

اندازه ویدئو‌های Live

ویدئو‌‌های لایو به‌دلیل پخش مستقیم از طریق تلفن همراه، به‌صورت عمودی ضبط می‌شوند. پس به همین دلیل ابعاد آن متناسب با ابعاد تلفن همراه شما و به صورت عمودی ۹:۱۶ است.

از آن جایی که نمی‌توانید به‌صورت دستی ابعاد ویدئو‌های لایو را تغییر دهید پس نیازی به نگرانی درباره ابعاد آن‌ها نیست.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول