ما را تجزیه نکنید!

مجازیستقرار است امروز سناتورهای آمریکایی درباره لایحه‌های آنتی تراست بحث و گفتگو کنند. در این میان شرکت‌های بزرگ فناوری نسبت به این اقدامات اعتراض کرده‌اند.

قرار است امروز ۶ لایحه در مجلس آمریکا بررسی شود و قانونگذاران اصلاحات آنها را بررسی و سپس درباره تأثیرگذاری لوایح در صنعت فناوری و فراتر از آن تصمیم می‌گیرند.
گوگل و آمازون طی بیانیه‌ای مخالفت خود با این لوایح را اعلام کردند. از سوی دیگر اپل و فیس بوک که هدف تحقیقات کمیته قضائی مجلس آمریکا در بازارهای دیجیتال نیز قرار دارند، هنوز بیانیه‌ای در این باره منتشر نکرده‌اند.
این در حالی است که گروه‌های صنعتی با پشتیبانی شرکت‌های فناوری با تصویب لوایح مذکور مخالف هستند و معتقدند آنها اجازه نمی‌دهند شرکت‌ها سرویس‌های محبوب را عرضه کنند و در نتیجه به کسب و کارهای کوچک و کارآفرین‌ها خسارت می‌زنند.
در این میان آمازون و گوگل از کمیته قضائی مجلس خواسته‌اند تا تصویب این لوایح را متوقف کند. مارک ایزاکوویتز، نایب رئیس بخش امور دولتی و سیاست گذاری گوگل در بیانیه مذکور نوشته شرکت مطبوعش با قوانین جدید مخالف نیست بلکه هشدار می‌دهد لوایح مذکور سرویس‌های مصرفی محبوب را مختل می‌کنند.
در بخشی از نامه آمده است: همانطور که گروه‌ها و شرکت‌های بسیار ناظر هستند، براساس این لوایح سرویس‌های ما باید کاهش یابند و نمی‌توانند ویژگی‌های مهمی را ارائه کنند که صدها میلیون آمریکایی از آنها استفاده می‌کنند. این امر بر رهبری آمریکا در حوزه فناوری تأثیر می‌گذارد و نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی جدی را ایجاد می‌کند. احتراماً تقاضا داریم کنگره قبل از هر اقدامی این عواقب را در نظر بگیرد.
از سوی دیگر برایان هاوسمن نایب رئیس بخش سیاست گذاری آمازون نیز هشدار داده لوایح مذکور تأثیرات منفی زیادی بر مشتریان این شرکت و همچنین کسب وکارهای کوچک و متوسطی دارد که محصولاتشان را در این پلتفرم می‌فروشند. او در نامه به کنگره نوشته است: بیش از نیم میلیون کسب و کار کوچک و متوسط آمریکایی از طریق بستر آمازون فعالیت می‌کنند و بدون دسترسی به مشتریان آمازون، آنها به سختی می‌توانند کسب وکار خود را معرفی و درآمد زایی کنند.
قوانین مذکور شامل پلتفرم‌هایی با بیش از ارزش بازاری ۶۰۰ میلیون دلار و۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه می‌شوند. به این ترتیب این قوانین فقط کسب و کارهای بزرگ را هدف گرفته است. اما دست اندرکاران صنعت معتقدند پیامدهای تصویب آنها بسیار فراتر است و روی زندگی مشتریان نیز تأثیر می‌گذارد.
دو مورد از لوایح خواستار تغییرات ساختاری یا تجزیه چند پلتفرم هستند.
/مهر به نقل از سی ان بی سی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول