ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

مجازیستابزارهای دیجیتال مارکتینگ یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها برای موفقیت یک دیجیتال مارکتر است. درواقع شما هرگز نمی‌توانید در این مارکت و بازار موفق شوید، اگر با ابزارها آشنایی نداشته باشید یا از آن‌ها استفاده نکنید. اما اول از همه باید بدانید دیجیتال مارکتینگ چیست و دیجیتال مارکتر کیست.

۱- Trello

ترلو یکی از ابزارهای مهم در مدیریت پروژه و محتوا است. به عنوان یک دیجیتال مارکتر اگر قرار باشد چند پروژه را هم‌زمان با هم و در کنار یکدیگر پیش ببرید لازم است ابزاری برای مدیریت آن‌ها داشته باشید. این ابزار به شما امکان ساخت چک‌لیست‌های مختلف و بررسی آن‌ها را می‌دهد. می‌توانید اعضای تیم خود را عضو این شبکه کنید و برای هرکدام از آن‌ها یک برد جداگانه طراحی کنید و بخواهید که روال کارها را در آن ثبت کنید. ترلو یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که هر مارکتری به آن نیاز پیدا می‌کند.

۲- Google Analytics

به عنوان یک دیجیتال مارکتر به احتمال زیاد نام این ابزار را زیاد شنیده‌اید. گوگل آنالتیکس یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که برای آنالیز فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید از آن استفاده خواهید کرد. برای مثال اگر قرار باشد بعد از راه انداختن یک کمپین، بررسی کنید و ببینید که چه میزان بازدید از سایت داشته‌اید این ابزار به شما کمک خواهد کرد. امکانات دیگری که این ابزار به شما می‌دهد شامل موارد زیر نیز می‌شود:

مدت زمانی که هر کاربر در صفحه وبسایت شما گذرانده است.

صفحات پر بازدید وبسایت شما.

اینکه کاربران وبسایت از چه طریقی شما را پیدا کرده‌اند.

صفحاتی که در وبسایت شما باز شده‌اند.

و…

این وبسایت رایگان است و همین عامل آن را به یکی از کلیدی‌ترین ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ تبدیل می‌کند.

۳- Keyword Planner

برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی را به بهترین شکل مدیریت کنید، کیورد پلنر یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار ترافیک مربوط به هر کلمه کلیدی را نشان می‌دهد

توجه داشته باشید که از قسمت‌های مشخص شده قرمز، زبان را به persian و لوکیشن را به all location تغییر دهید.

۴- ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

به عنوان یک دیجیتال مارکتر نیاز دارید که بتوانید شبکه‌های اجتماعی را به صورت یکجا و یکپارچه مدیریت کنید. ابزارهای بسیار زیادی برای اینکار وجود دارد. اما برای کاربر داخل ایران نوین هاب یکی از بهترین ابزارهای موجود است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای نوین هاب می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا و یک‌پارچه مدیریت و محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. این موضوع به شما امکان بسیار خوبی می‌دهد که از پراکندگی خارج شوید. همچنین نوین هاب این امکان را به شما می‌دهد که تمام کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید و حتی از آن‌ها خروجی اکسل بگیرید. این خروجی اکسل برای مسابقات اینستاگرامی و قرعه‌کشی استفاده می‌شوند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این داشبورد شبکه‌های اجتماعی خود را آنالیز کنید و عملکرد خود را بسنجید.

۵- SEMRush

با استفاده از این ابزار رایگان شما می‌توانید آنالیز سئو وبسایت خود را انجام دهید. فقط کافی‌ست url وبسایت خود را در این سایت وارد کنید تا نتیجه را برای شما ایمیل کند. این گزارش که برای شما ارسال می‌شود شامل موارد زیر است:

  • کراول صفحه
  • گزارش کلی از باگ‌های وبسایت
  • گزارش پیج‌ها و لینک‌های شکسته و صفحات مسدود شده
  • ارائه امتیاز به عملکرد وبسایت

۶- Moz

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ماز است. این وبسایت تمام اقداماتی که شما بدان نیاز دارید را پوشش می‌دهد. اقداماتی اعم از ایمیل مارکتینگ، جست‌وجوی کلمات کلیدی و کپی رایتینگ. همچنین مقالات و وبینارهای رایگان موجود در این وبسایت به شما کمک می‌کند تا در دیجیتال مارکتینگ اقدامات بهتری انجام دهید.

۷- LoopFuse

اگر کسب‌وکاری که راه انداخته‌اید کوچک است و مخاطب هدف محدودی دارد این ابزار برای شما مناسب است. با استفاده از این ابزار می‌توانید تا سقف ۵۰۰ ایمیل و ۲۵۰ کاربر در ماه ارسال داشته باشید. البته اگر قرار است از تمام امکانات این ابزار استفاده کنید، باید نسخه پولی آن را تهیه بفرمایید. اما برای شروع و برای کسانی که بودجه محدودی دارند این ابزار امکانات رایگان خوب و مناسبی دارد.

۸- Yoast

یواست یکی از ابزارهای محبوب برای دیجیتال مارکترهاست. البته نسخه پریمیوم آن پولی است. اما نسخه وردپرس آن رایگان است.

با استفاده از این افزونه می‌توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اینکار موجب می‌شود سئو وبسایت شما بهبود پیدا کند و در نتایج سرچ ظاهر شوید. می‌توانید کلمات کلیدی خود را برای افزایش رنک وبسایت و یا لینک‌های داخلی و URL محتوا تنظیم کنید.

۹- Slack

اسلک یکی دیگر از ابزارهای محبوب دیجیتال مارکتینگ است. اول از همه می‌توانید در آن یک شبکه با همکاران خود بسازید و امور جاری را با یکدیگر پیگیری کنید. امکان دیگری که این ابزار به شما می‌دهد تهیه گزارش آنالیز عملکردهایتان است. همچنین می‌توانید تنظیمات درون آن را به گونه‌ای تغییر دهید که به ازای هر خریدی که مشتری انجام می‌دهد برای اعضای تیم‌تان یک نوتیفیکیشن ارسال شود و آن‌ها را باخبر کند.

۱۰- Google trends

گوگل ترندز یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید از کلمات کلیدی محبوب در حوزه کاری‌تان باخبر شوید. شما باید در قسمت جستجوی این ابزار کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید تا ابزار به شما سایر کلمات کلیدی را پیشنهاد دهد. همچنین می‌توانید چند کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید که کدام‌یک بازدید بیشتری داشته‌اند.

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول