رقیب گوگل از راه رسید

مجازیستموتور جستجوی Brave درون مرورگر این شرکت قرار گرفته و از طریق آدرس search.brave.com در دسترس است. Brave می‌گوید در آینده برای درآمدزایی یک نسخه پولی از این سرویس را بدون تبلیغات عرضه می‌کند و در عین حال نسخه رایگان آن را با تبلیغات معمولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ایندکس Brave مستقل عمل می‌کند، ولی گفته شده که این موتور جستجو برای جستجوی تصاویر و برخی از قابلیت‌های خود از بینگ مایکروسافت کمک می‌گیرد. البته Brave می‌گوید در جستجوهایی که با کمک بینگ انجام می‌شود، خبری از ردیابی فعالیت‌های کاربر نخواهد بود.
شرکت Brave برای ورود به دنیای موتورهای جستجو موتور متن باز Tailcat را خریداری کرد. این موتور توسط همان تیمی ساخته شده که مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی Cliqz را توسعه داده بود. موتور جستجوی این کمپانی در فاز قبلی آزمایش‌ها بیش از ۱۰۰ هزار دفعه امتحان شده بود.
بر اساس اطلاعات شرکت Statcounter تا ماه مه ۲۰۲۱، گوگل در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در دست دارد. ولی Brave به لطف ۳۲ میلیون کاربر فعال ماهانه‌ای که اختصاصا مرورگر آن را برای دستیابی به حریم خصوصی انتخاب کرده‌اند، می‌تواند شانس خوبی برای کسب سهمی از بازار داشته باشد.
«برندن آیک»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Brave :
  • Brave Search خصوصی‌ترین موتور جستجوی بازار و تنها موتور جستجوی مستقل بازار است و کنترل و اعتمادی را به کاربران ارائه می‌کند که افراد در جایی به جز غول‌های دنیای فناوری به دنبالش هستند.
  • برخلاف موتورهای جستجوی قدیمی که کاربران را ردیابی و شناسایی می‌کنند و موتورهای جستجوی جدید که صرفا پوسته‌ای روی موتورهای قدیمی هستند و از خودشان ایندکس ندارند، Brave Search ضمن تضمین حریم خصوصی با روشی تازه نتایج مرتبط را از طریق یک ایندکس متکی بر جامعه کاربران خود ارائه می‌کند.
  • در شرایطی که میلیون‌ها کاربر اعتماد خود را به اقتصاد نظارتی از دست داده‌اند و فعالانه به دنبال راهکاری برای کنترل اطلاعات خود می‌گردند، Brave Search یک جای خالی واضح را در بازار پر می‌کند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول