«وندار» سرویس دایرکت دبیت به «فیلیمو» ارائه کرد

مجازیستسرویس برداشت مستقیم از حساب یا direct debit سرویسی است که درآن کسب‌وکارهایی که برمبنای حق اشتراک و آبونمان (subscription) فعالیت می‌کنند، می‌توانند به صورت مستقیم با اجازه مشترک از حساب بانکی وی، حق اشتراک خود را برداشت کنند. پس از آن هرماه اشتراک مشتری به صورت خودکار تمدید شده و مبلغ آن به حساب کسب و کار واریز می‌شود.

مهدی عبادی، هم‌بنیانگذار وندار درمورد این سرویس:
  • سرویس دایرکت دبیت چندماهی است که در وندار آماده شده است. فیلمیو و نماوا در قدم اول در حال پیاده‌سازی فنی این سرویس بودند. فیلمیو امروز برای دارندگان کارت سامان این سرویس را ارائه داد. البته ما به ۱۰ بانک این سرویس را عرضه می‌کنیم و دارندگان حساب در ۱۰ بانک کشور می‌توانند از سرویس دایرکت دبیت استفاده کنند.
  • اما فیلیمو تصمیم گرفت تا در یک ماه آینده ارائه این سرویس را از بانک سامان آغاز کند و بعد تعداد بانک‌ها را افزایش دهد.
  • تراکنش‌هایی که تا به امروز با آن سرکار داشتیم، تراکنش‌های مبتنی برکارت بوده است. یعنی برای انجام تراکنش باید اطلاعات کارت خود را وارد می‌کردیم. یک نوع دیگری از تراکنش به نام تراکنش مبتنی برحساب وجود دارد که دایرکت دبیت زیرساخت تراکنش‌های مبتنی برحساب است.
ارائه سرویس برداشت مستقیم از حساب یا دایرکت دبیت چندسالی است که در دستور بانک مرکزی قرار گرفته است هر چند زیرساخت ارائه این سرویس فراهم شده است اما تا کنون سرویس‌های کمی از طریق آن ارائه شده است.
  • یکی از مرسوم‌ترین موارد استفاده از این سرویس در دنیا خرید اشتراک به صورت اتوماتیک است. یعنی کاربر حساب خود را به سرویسی متصل می‌کند و حق اشتراک به صورت اتوماتیک در بازه‌های زمانی مدنظر سرویس کسر می‌شود. در این نوع تراکنش‌ها کارت هیچ دخالتی ندارد و تراکنش به صورت مستقیم روی حساب انجام می‌شود.
  • هم‌اکنون کاربران فیلیمو می‌توانند با ورود به منوی خرید اشتراک از این سرویس بهره‌مند شوند، پیشتر در منوی خرید اشتراک یک گزینه «خرید اشتراک از طریق درگاه پرداخت» وجود داشت. الان در این منو یک گزینه دیگر هم به نام «خرید اشتراک با تمدید اتوماتیک» اضافه شده است.
  • اگر کاربر خرید اشتراک با تمدید اتوماتیک را انتخاب کند، تنها یک بار به بانک سامان هدایت می‌شود، اطلاعات بانک خود را وارد می‌کند و دیگر فیلمیو به صورت اتوماتیک از حساب وی حق اشتراک خود را برداشت می‌کند.
  • اگر فیلیمو نتواند از موجودی حساب کاربر کم کند، اشتراک فرد را متوقف می‌کند. سپس فیلیمو به مشترک پیامکی ارسال می‌کند. وقتی موجودی حساب کافی شد، فیلمیو یک بار دیگر برای برداشت وجه تلاش می‌کند و در صورت موفقیت اشتراک دوباره فعال می‌شود.
  • مشترک در همان منو اشتراک که مجوز برداشت را به فیلیمو داد، می‌تواند این مجوز را لغو کند.

/ پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول