شاگرد اول کنکور، گزینه وزارت ارتباطات

مجازیست-یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، مهدی اخوان بهابادی است؛ مجازیست در این پرونده مهم‌ترین سوابق و تحصیلات او را بررسی می‌کند.

زندگی شخصی

مهدی اخوان بهابادی، متولد ۱۳۵۷ در بهاباد استان یزد است؛ او در سال ۱۳۷۵ رتبه اول کنکور سراسری و در سال ۱۳۷۸ رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرده‌است. اخوان بهابادی تحصیلات خود تا مقطع دکترا را در رشته مهندسی برق- مخابرات دانشگاه تهران گذرانده‌است. وی در سال ۱۳۷۹ موفق به کسب عنوان رتبه اول المپیاد دانشجویی مهندسی برق کشور و دانشجوی نمونه سال کشور شد.

مهم‌ترین سمت‌ها

آذر ۱۳۸۸ : معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

دی ۱۳۸۸:  سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران

اردیبهشت ۱۳۸۹: قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل

اسفند ۱۳۹۰: عضو شورای عالی فضای مجازی

خرداد ۱۳۹۱: دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی

آبان ۱۳۹۳: قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین

اردیبهشت ۱۳۹۷:رئیس هیئت مدیره همراه اول

آذر ۱۳۹۸: مدیرعامل همراه اول

دیدگاه‌ها و دستاوردها

پس از برکناری رضا تقی‌پور از وزارت ارتباطات در دولت محمود احمدی‌نژاد، مهدی اخوان موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات به مرکز ملی فضای مجازی، منتقل و آن را به پژوهشگاه فضای مجازی تبدیل کرد؛ این اقدام هرچند مصوبه شورای عالی اداری را داشت اما با تصمیم ناگهانی دولت و لغو مصوبه پیشین، این پژوهشگاه شاهد ناآرامی‌هایی بود. اتفاقات مربوط به پژوهشگاه فضای مجازی را می‌توانید از اینجا دنبال کنید.

علاوه بر این بنابر گفته می‌شود، مهدی اخوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در تشکیل «شرکت توسعه فناوری سروش» بوده است؛ مهم‌ترین دستاورد این شرکت، پیام‌رسان سروش است.

با شیوع کرونا، و رونق آموزش مجازی، و همچنین نیاز سیستم آموزشی کشور به یک سامانه آنلاین متمرکز برای تحصیل دانش‌آموزان، همراه اول، به مدیرعاملی اخوان، اپلیکیشن شاد (شبکه دانش آموزی) را با همکاری آموزش و پرورش به دانش‌آموزان ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول