بولتن فیس‌بوک برای خبردوستان

مجازیستبولتن میزبان محتوای رایگان و پولی خواهد بود. بخش پرسش و پاسخ فیس بوک می‌گوید که این پلتفرم قرار است امکان افزایش مخاطب را برای نویسدگان فراهم کند که البته منحصر به فیس بوک و زیرشاخه‌های این شبکه اجتماعی نخواهد بود و نویسندگان می‌توانند از هرکجا جذب مخاطب کنند. شما برای ایجاد اشتراک در یک خبرنامه نیازی به حساب فیس بوک ندارید و بولتن تنها به زیرساخت فیس بوک از جمله استفاده از فیس بوک‌پی برای خرید اشتراک پولی و پیوستن به گروه‌ها و اتاق‌های مختص مشتریان وابسته است.

فیس بوک نیز همانند خبرنامه ساب‌استک (Substack) به برخی نویسنده‌ها برای مشارکت در این پلتفرم پول پرداخت می‌کند. زاکربرگ می‌گوید که این پلتفرم (حداقل در ابتدا) سهمی از درآمد نویسندگان دریافت نمی‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا محتوا و لیست مشترکان را به پلتفرم دیگری منتقل کنند.

به شکل جالبی برخلاف اقدامات قبلی فیس بوک در این زمینه، بولتن مجزا از اپلیکیشن اصلی فیس بوک است. این پلتفرم، وبسایت و برند خاص خود را دارد اما از ابزار‌های توزیع فیس بوک نیز برخوردار است. این خبرنامه با صفحات فیس بوک مولف تلفیق شده و خواننده‌ها می‌توانند محتوای آن را در بخش اخبار اپلیکیشن فیس بوک نیز مشاهده کنند. همچنین به گفته زاکربرگ، مولفان می‌توانند در کنار نوشته‌های خود پادکست و اتاق صوتی نیز داشته باشند.

رقبایی مثل ساب‌استک در زمینه نظارت محتوا دخالتی ندارند و هرکسی می‌تواند یک خبرنامه آغاز کند. اما تمامی نویسنده‌هایی اولیه بولتن، توسط فیس بوک انتخاب شده‌اند.

لیست اولیه نویسندگان بولتن شامل مالکوم گلادول (Maclcom Gladwell)، میچ آلبام (Mitch Albom)، ارین اندروز (Erin Andrews) و تن فرانس (Tan France) است. در بخش پرسش و پاسخ اشاره شد که نسخه آزمایشی این برنامه با مرکزیت آمریکا آغاز شده و فعلا تنها دو نویسنده بین‌المللی دارد.

فیس بوک:

  • پس از راه‌اندازی برنامه آزمایشی، ما نویسندگان بین‌المللی بیشتری را وارد این طرح می‌کنیم.

/پیوست به نقل از انگجت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول