ترفندهای هشتگ‌ گذاری در سال ۲۰۲۱

مجازیست–احتمالا تا به امروز درمورد ترفندهای هشتگ‌ گذاری شنیده‌اید و می‌دانید که چه اهمیتی دارند.  در این پست قرار است با هم استفاده از هشتگ‌ها را یاد بگیریم. شما باید ترفندهای هشتگ‌گذاری را بشناسید تا آن‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که برندتان بهترین عملکرد را داشته باشد. همچنین در این پست با هم یاد می‌گیریم اینکه فقط از هشتگ‌های محبوب و مشهور استفاده کنیم، ملاکی برای بیشتر دیده شدن نیست.

هشتگ‌ها و اهمیت آن‌ها

هر شبکه اجتماعی بسته به فضایی که دارد اصولی برای استفاده از هشتگ‌ها وضع کرده است. تقریبا در تمام شبکه‌های اجتماعی استفاده از هشتگ‌ها اهمیت بسیار زیادی برای دیده شدن دارد. درحقیقت گفته می‌شود که استفاده درست از هشتگ‌ها باید جزو اصول اولیه استراتژی شما باشد.

اما اصلا هشتگ چیست؟ چرا این ترفندهای هشتگ‌ گذاری تا این اندازه اهمیت دارند؟

در شبکه‌های اجتماعی، هشتگ‌ها نشانه‌ای برای الگوریتم و کاربران هستند که نشان می‌دهند یک مطلب خاص مربوط به چه موضوع و دسته‌ای است. هشتگ‌ها به کشف محتوای موجود در یک پلتفرم کمک می‌کنند و موجب می‌شوند که به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید.

تاریخچه هشتگ

اولین بار در تابستان سال ۲۰۰۷ یکی از متخصصین بازاریابی توییتر پیشنهاد داد که از علامت # برای دسته‌بندی توییت‌ها استفاده کنند. اولین بار از این علامت در توییت زیر استفاده شد:

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

 Chris Messina (@chrismessina) August 23, 2007

بعد از آن استفاده از هشتگ ترند شد. اما امروز هشتگ‌ها فقط مختص توییتر نیستند و شما می‌توانید از آن‌ها در تمام شبکه‌های اجتماعی برای دسته‌بندی محتواها استفاده کنید.

اصول اولیه هشتگ‌گذاری

  1. هشتگ‌ها را با نماد # می‌شناسیم و کلمه بعدی باید به آن چسبیده باشد. اگر واژه را با فاصله از این علامت بنویسید فایده‌ای نخواهد داشت. هیچ علامت و نشانه دیگری هم کار هشتگ‌ را انجام نمی‌دهد.
  2. برای اینکه هشتگ‌ها موجب دیده شدن شما شود، حساب کاربری شما باید عمومی باشد.
  3. از تعداد کلمات کم‌تر استفاده کنید. این که چند کلمه را به هم بچسبانید کمک زیادی به شما نخواهد کرد. مثلا: #روز_جهانی_هوای_پاک_مبارک! این هشتگ نمی‌تواند موجب دیده شدن شما بشود اما این هشتگ چرا. #هوای_پاک. در استفاده از تعداد واژگان حساسیت به خرج دهید و درست عمل کنید.
  4. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. دلیلی ندارد که هشتگ شما به تصویر یا محتوایی که منتشر کردید، مربوط نباشد. درضمن شما باید دقت داشته باشید که هشتگ‌هایی که از آن استفاده می‌کنید به کسب‌وکار شما مربوط باشد.
  5. تعداد محدودی از هشتگ‌ها را استفاده کنید. یکی دیگر از ترفندهای هشتگ گذاری که باید بدانید همین است. هشتگ‌‌ها اگر تعدادشان بالاتر از حد معمول باشد پست شما اسپم خواهد شد و اصلا دیده نخواهید شد.

چرا باید از هشتگ‌ها استفاده کنیم؟

۱- افزایش تعامل با دنبال‌کنندگان

وقتی شما از هشتگ‌ها در پست‌های خود استفاده می‌کنید، به معنای آن است که قصد دارید در مکالمه‌ای شرکت کنید. این گروه‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌هایی که هشتگ‌ها آن را می‌سازند به مثابه مکالمه هستند. هشتگ‌ها می‌تواند موجب بیشتر دیده پست‌های شما شود.

۲- افزایش آگاهی از برند

استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند موجب شود که شما برند خود را پروموت کنید. می‌توانید یک هشتگ مخصوص کسب‌وکار خود طراحی کنید و با استفاده از آن خودتان را به دیگران معرفی کنید.

۳- افزودن محتوا

شما در شبکه‌های اجتماعی مجاز به استفاده از تعداد محدودی کاراکتر هستید. در توییتر می‌توانید ۲۸۰ کاراکتر استفاده کنید. در اینستاگرام هم اگر کپشن‌های طولانی بنویسید ممکن است اثربخشی محتوا را کاهش دهید. بقیه شبکه‌های اجتماعی هم به همین صورت. با استفاده از هشتگ‌ها می‌توانید بدون اینکه مجبور به توصیف محتوا باشید، جناح و دسته‌بندی آن را مشخص کنید.

۴- پیدا کردن مخاطب هدف

به هرحال شما برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دلایل خود را دارید. یکی از این دلایل و مواردی که باید به آن توجه کنید، رسیدن به مخاطب هدف است. اگر از هشتگ‌ها استفاده کنید، می‌توانید راحت‌تر به مخاطب هدف خود دست پیدا کنید. کسانی که به محتوای خاصی علاقه دارند می‌توانند از طریق این هشتگ‌ها به محتوای شما برسند.

 چگونه بهترین هشتگ را پیدا کنیم؟

۱- رقبای تاثیرگذار خود را دنبال کنید

یک تحلیل رقابتی بر روی محتوای رقبای خود انجام دهید. بررسی کنید که از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند و بازدید پست‌هایشان چقدر است. به هرحال رقبای شما هم با مخاطبان هدف شما سروکار دارند.

۲- هشتگ‌های پرطرفدار را پیدا کنید

هشتگ‌های پرطرفدار هشتگ‌هایی هستند که عموم مردم ممکن است آن را سرچ کنند. شما باید این هشتگ‌های محبوب را بشناسید و از بین آن‌ها مرتبط‌ترین با حوزه کاری‌تان را پیدا کنید.

۳- هشتگ‌های مرتبط را پیدا کنید

اگر هشتگ‌های مناسب کسب‌وکار خود را نمی‌شناسید، سعی کنید خودتان خلاقیت به خرج دهید. بعد می‌توانید آنالیز کنید که آیا موثر بوده‌اند یا نه.

۴- موفقیت هشتگ‌های خود را بررسی کنید

پست‌های پربازدید خود را بررسی کنید. آیا بازدید این‌ پست‌ها از هشتگ‌هایی که استفاده کردید، بوده است؟

۵- استفاده از ابزارها

یکی دیگر از ترفندهای هشتگ گذاری که باید آن را به کار ببندید استفاده از ابزارها برای آنالیز کارآمدی آن‌هاست. ابزارهای متعددی برای آنالیز هشتگ‌ها وجود دارد.

نحوه استفاده از هشتگ‌ها در هر شبکه اجتماعی

۱- توییتر

تعداد بهینه استفاده از هشتگ: ۱ الی ۲ هشتگ

برای یافتن محتوای هشتگ، کلمه کلیدی هشتگ‌گذاری شده را در نوار جستجوی توییتر تایپ کنید.

۲- فیسبوک

تعداد بهینه استفاده از هشتگ: ۱ الی ۲ هشتگ

۳- اینستاگرام

تعداد بهینه استفاده از هشتگ: ۵ الی ۱۰ هشتگ

در استوری‌های اینستاگرام هم می‌توانید حداکثر از ۱۰ هشتگ استفاده کنید.

۴- لینکدین

تعداد بهینه استفاده از هشتگ: ۱ الی ۲ هشتگ

۵- پینترست

تعداد بهینه استفاده از هشتگ: ۲ الی ۵ هشتگ

/نوین هاب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول