ارسال بیشترین آثار در بخش سواد رسانه‌ای جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال

مجازیستدکتر محمد صادق افراسیابی، معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

  • مهلت ثبت نام دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال تا پایان امروز هفدهم تیرماه تمدید شده است.
  • تا کنون حدود ۱۰۰۰ اثر از طریق سامانه پلتزار در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال شرکت کرده اند که نزدیک به بیست و پنج درصد این آثار یعنی حدود ۲۵۰ اثر در حوزه سواد رسانه ای هستند.
  • شبکه سازی فعالان سواد رسانه ای کشور از سال ۱۳۹۵ در دستور کار این مرکز با نام سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و تا کنون نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از فعالان سواد رسانه ای کشور در حوزه های آموزش، پژوهش و تولید محتوا شناسایی شده اند و برنامه های متنوعی برای هر یک از این گروه ها طراحی شده است.
  • به عنوان نمونه می‌توان به برگزاری سه همایش ملی سواد رسانه ای، برگزاری دو نشست فعالان سواد رسانه ای کشور و اختصاص بخشی از جشنواره ملی رسانه های دیجیتال به تولیدات سواد رسانه ای اشاره کرد.
  • معاونت امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای پیشبرد برنامه ها و اقدامات خود در حوزه سواد رسانه ای و تولید و نشر محتوای مورد نیاز جامعه در فضای مجازی دو سیاست اصلی را در پیش گرفته است. نخست آنکه نخبگان هر حوزه را شناسایی کرده و تلاش کرده است به جای اکتفا به توان داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت نخبگان و فعالان آزمون پس داده در حوزه های سواد رسانه ای، تولید و نشر محتوا و جریان شناسی و صیانت فرهنگی استفاده نماید.
  • سیاست دوم این معاونت تعریف همکاری ها و تعاملات راهبردی مشترک با سایر سازمانهای فعال در فضای مجازی بوده است که از آن جمله می‌توان به تشکیل گروه های کاری مشترک با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج رسانه ی کشور و برخی سازمانهای دیگر اشاره کرد.
  • مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در دولت دوازدهم، برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشرانی در فضای مجازی را آماده کرد که این برنامه می‌تواند در دولت سیزدهم همچنان با قدرت اجرا شود و لازم است که این اتفاق با همفکری و هم افزایی نخبگان فعال در فضای مجازی پیگیری شود.
  • تغییر الگوی برگزاری جشنواره ها و پویش های محتوایی در دولت دوازدهم یکی از اتفاقات لازم و جسورانه بود. اکنون شاهد هستیم که در یکی از پویش های تولید محتوای مردمی که سال گذشته با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد ۲۰ هزار اثر مردمی با موضوع امام رضا علیه السلام دریافت شد و قرار شد فقط یک رویداد برای تولید کنندگان حرفه ای داشته باشیم که آن جشنواره ملی رسانه های دیجیتال است.
  • علاقه مندان برای ثبت نام در جشنواره ملی رسانه های دیجیتال تا پایان امروز هفدهم تیرماه می‌توانند به نشانی اینترنتی https://platzaar.ir مراجعه کنند.
  • علاوه بر استفاده از دو مدل پویش تولید محتوای مردمی در فضای مجازی و برگزاری جشنواره ملی رسانه های دیجیتال دو شیوه ی دیگر هم برای استفاده از ظرفیت‌های فعالان تولید و نشر محتوای حرفه ای و نیمه حرفه ای به کار گرفته شد که یک مدل اعلام فراخوان تولید و نشر محتوا در موضوعات خاص نظیر مشارکت افزایی در انتخابات ۱۴۰۰، عبادت و دعا و راز و نیاز در ماه مبارک رمضان، ارتقای سبک زندگی خانوادگی و ارایه راهکار برای رونق کسب و کارها در دوران کرونا، معرفی شهدای علم و فناوری و جریان مقاومت اسلامی و توجه به سبک زندگی ایشان بود.
  • مدل دیگر برای دامن زدن به تولید و نشر محتوا در فضای مجازی برگزاری ماراتون های تولید محتوا بود که قبل از کرونا در نمایشگاه های ملی رسانه های دیجیتال انجام می‌شد و امسال به عنوان یک رویداد مستقل در برنامه مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی دیده شده است و قرار است ده رویداد ماراتون تولید محتوا با موضوعات مورد توجه جامعه برگزار شود.

/سیتنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول