فرمان رقابت

مجازیست–فرمان اجرایی جدید متشکل از ۷۲ اقدام و توصیه است که خطاب به دهها نهاد فدرال صادر شده است. هدف از این کار تغییر شکل و بازنگری در شرایط ادغام شرکت ها و نیز قوانین ضدانحصار اعلام شده است.

بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری در آمریکا با خرید رقبای خود و نیز تلاش برای از میدان به در کردن تمامی موسسات رقیب سعی می کنند تا هرگونه رقابتی را در نطفه خفه کنند و لذا امکان فعالیت استعدادهای جدید و موفقیت افراد توانمند را می گیرند.

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید قبل از امضای این دستورالعمل اجرایی گفت: سرمایه داری بدون رقابت سرمایه داری نیست. استثمار است.

بر اساس دستورالعمل یادشده کمیسیون فدرال تجارت آمریکا موظف به بررسی و به چالش کشیدن ادغام های بد قبلی شرکت های فناوری است که دولت های قبلی به آنها توجه نکرده اند. این کمیسیون همچنین باید مانع از اعمال محدودیت برای صدور مجوز فعالیت های شغلی جدید شود. قبلا به بهانه ایجاد مانع بر سر راه تحرک اقتصادی چنین محدودیت هایی به وجود می آمد.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا همچنین باید عقد توافقنامه های غیررقابتی را محدود یا ممنوع کند و کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نیز باید بی طرفی شبکه ای را احیا کند و قوانین مرتبط با آن را که دولت ترامپ کنار گذاشته بود، از نو اجرا کند.

جلوگیری از معملات انحصاری بین ارائه دهندگان خدمات پهن باند و مالکان سایت ها و خدمات، ایجاد شورای رقابت کاخ سفید برای رهبری واکنش های فدرال به کسب قدرت فزاینده اقتصادی شرکت های بزرگ از جمله دیگر بخش های این فرمان اجرایی جدید محسوب می شود.

این دستورالعمل شامل بخش هایی برای حمایت از مشترکان خدمات تلفن همراه به منظور دسترسی به گزینه ها و سرویس های قابل انتخاب متنوع تر با قیمت ها و طرح های فراوان تر است. همچنین شرکت های فناوری سازنده تجهیزات سخت افزاری حق ندارند مشتریان خود را مجبور به دسترسی به خدمات تعمیر انحصاری در مراکز تعیین شده توسط خود کنند.

/فارس به نقل از سی ان بی سی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول