وزیر آینده باید سیستم جامع داده کشور را ایجاد کند

مجازیست–با اینکه همواره بحث توسعه دولت الکترونیکی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی مورد تاکید دولت بوده و در این زمینه هم اقداماتی انجام داده؛ اما این اقدامات از نظر نمایندگان کافی نبوده است و همواره از توسعه دولت الکترونیکی در مناطق محروم انتقاد کردند.

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن:

  • دولت آینده باید به بحث خدمات الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیکی هم به لحاظ زیرساخت‌ها و سخت افزار و هم به لحاظ نرم‌افزاری توجه ویژه کند، وزیر آینده باید در زمینه فرهنگسازی در مردم و در دستگاه‌های دولتی برای پذیرش یک شرایط نو و جدید در نحوه ارائه خدمات به صورت الکترونیکی هم اقداماتی انجام دهد.
  • در سال‌های اخیر دولت در زمینه توسعه دولت الکترونیکی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی تلاش‌هایی کرده است؛ اما همچنان نتوانسته یک سیستم و نظام جامع و متمرکز در بحث داده‌ها و اطلاعات در کشور ایجاد کند یا هیچ تلاشی برای ایجاد یک بستر و نظام جامع برای اینگونه خدمات صورت نگرفت و در این زمینه دولت کوتاهی کرد.
  • وزیر آینده باید روی توسعه ارائه خدمات به صورت الکترونیکی تمرکز کند. به این صورت مردم با چند اصل مهم ارزان بودن و سریع بودن و دقت لازم از خدمات دولتی به صورت غیرحضوری استفاده خواهند کرد.
  • فضای مجازی عرصه بسیار گسترده‌ای است که هم برای اقتصاد کشور و هم برای زندگی مردم در وجوه مختلف فرهنگی و اجتماعی اهمیت دارد. دولت موجود نتوانست این مسیر را به شایستگی و براساس انتظارات صاحب نظران طی کند. در این زمینه همچنین دغدغه‌های رهبری درحوزه وظایف و اولویت‌هایی که برای شورای عالی فضای مجازی تبیین کردند،هم محقق نشد.
  • در دولت آینده باید فردی به عنوان وزیر فناوری اطلاعات انتخاب شود که با اتفاقات روزی که در این صنعت رخ می‌دهد، آشنایی داشته باشد و در این حوزه تحولات را ایجاد کند.
  • آقای رئیسی نشان داد که در قوه قضاییه در زمینه به کارگیری فناوری اطلاعات موفق بوده است. سامانه‌های بسیاری در قوه قضاییه راه‌اندازی شد و خدمات را به مردم ارائه داد. امیدوارم چنین عملکردی را هم در سطح ملی و هم در دولت ادامه دهد تا بتوانیم از مزیت نسبی فضای مجازی در زندگی مردم و اقتصاد کشور بهره‌مند شویم.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول