اولین دوره مدرسه سیاست‌گذاری رسانه برگزار می‌شود

مجازیست–اولین دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری رسانه با رویکرد تنظیم‌گری پلتفرم‌ها، با هدف شناسایی و تربیت نیروی انسانی مستعد جهت همکاری‌های مطالعاتی در زمینه رسانه‌های نوین و فضای مجازی با همکاری هسته پژوهشی رسانیوم، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و اندیشکده حکمرانی شریف برگزار خواهد شد.

در این راستا، مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری رسانه‌ای، حوزه های دانشی و روشی مرتبط با سیاست‌گذاری رسانه‌های نوین را به صورت جامع و منسجم پوشش داده است. محتوای دانشی و روشی دوره با حضور بهترین اساتید در کلاس‌های سیاستگذاری رسانه‌ای، تنظیم‌گری رسانه‌ای، تنظیم‌گری پلتفرم‌ها، اقتصاد پلتفرمی و روش‌های پژوهش سیاستی و در قالب‌های کارگاهی، نشست‌های علمی، بسته‌های محتوایی و کارورزی تنظیم شده است تا دانش‌پژوه، توانایی و مهارت‌های لازم برای همکاری در زمینه مطالعات سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه‌ای را کسب کند.

در پایان دوره، دانش‌پژوهانی که موفق به احراز صلاحیت دانشی و روشی از سوی مجموعه پژوهشی رسانیوم شوند، علاوه بر دریافت گواهی معتبر «سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه‌های نوین»، به‌عنوان همکار پژوهشی به ساترا معرفی خواهند شد.

مدت دوره:

• یک ماهه (مرداد ۱۴۰۰ )

مخاطبین اصلی دوره

• دانشجویان و دانش‌آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌هایی همچون علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، ارتباطات، مدیریت رسانه، سیاست‌گذاری، مدیریت دولتی، آینده‌پژوهی و …

مزایای شرکت در دوره

•اجرای پروژه پژوهشی واقعی با همراهی منتور (راهنمای) پژوهشی
•بازدید از پلتفرم های بزرگ صوت و تصویری کشور
•ارائه گواهینامه معتبر توسط ساترا
•اولویت انتخاب همکاران پژوهشی ساترا از بین کارآموزان برتر

مهلت ثبت نام

• ۲۳ تیر

روند اجرای دوره

طی ثبت نام اولیه از متقاضیان، رزومه دریافت می‌گردد و پس از بررسی رزومه، از افراد واجد شرایط از طریق ایمیل و پیامک برای مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد. مصاحبه به صورت مجازی برگزار شده و سپس برای پذیرفته شدگان، لینک ثبت نام نهایی ارسال خواهد شد.

کلاس های این دوره به صورت مجازی و در بستر ادوب کانکت برگزار می‌شود. علاوه بر این، در پایان هر هفته نیز گفتگوی تخصصی در کلاب هاوس برگزار میگردد. در طول دوره، موضوعات پژوهشی به دانش پژوه پیشنهاد شده و پس از انتخاب موضوع، شرکت کنندگان به سه گروه پژوهشی در حوزه های نظارت، ارزیابی، مقررات حقوقی در حوزه پلتفرم ها تقسیم شده و هر گروه به یک منتور پژوهشی معرفی خواهد شد. منتور پژوهشی به روند اجرای پژوهش کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که دوره کارآموزی و بازدید از پلتفرم ها به صورت حضوری خواهد بود.

/ایوند/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول