قابلیت حذف تاریخچه ۱۵دقیقه‌ای در گوگل

مجازیست–طبق گزارش‌های منتشر شده گوگل در حال راه‌اندازی ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد ۱۵ دقیقه اخیر تاریخچه جستجوی خود را در گوشی‌های موبایل به سرعت حذف کنند. گوگل برای اولین بار در I/O 2021 از این ویژگی صحبت کرده بود و اکنون آن را در دسترس کاربران قرار داده است. البته در حال حاضر فقط کاربران iOS می‌توانند از قابلیت حذف تاریخچه ۱۵ دقیقه گذشته استفاده کنند و اواخر سال جاری این قابلیت در دسترس کاربران اندروید نیز قرار می‌گیرد. این گزینه جدید در iOS به شکل زیر است:

در نسخه دسکتاپ گوگل کروم نیز گزینه‌های محدودی برای حذف خودکار تاریخچه جستجوها اضافه شده است و کاربران می‌توانند از تنظیم خودکار ۳، ۱۸ یا ۳۶ ماهه برای حذف تاریخچه جستجوها استفاده کنند (این قابلیت به صورت پیش فرض روی ۱۸ ماه قرار دارد) که کاربران می‌توانند این زمان را تغییر بدهند.

معمولا بیشتر افرادی که برای جستجوهای خود از گوگل استفاده می‌کنند، اطلاع کافی در رابطه با تاریخچه جستجو ندارند. از آن جایی که برخی کاربران ممکن است گوشی خود را با یکی از اعضای خانواده یا دوستان به اشتراک بگذارند، گوگل یک لایه محافظتی جدید دیگر برای محرمانه نگه داشتن تاریخچه جستجوی کاربران ارائه کرده است.

اکنون طبق این تغییر جدید که در تصویر بالا مشخص شده است، مشاهده سابقه جستجو در اپلیکیشن موبایل گوگل نیاز به تایید مالک گوشی دارد. این تایید می‌تواند رمز ورود، اثر انگشت یا احراز هویت دو مرحله‌ای باشد. این ویژگی هم اکنون در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است.

گوگل با ارائه ویژگی‌های جدید خود قصد دارد به کاربران یادآوری کند که روند جستجوی خود را با رعایت حریم خصوصی آن‌ها طراحی کرده و آن را به طور پیش‌فرض ایمن ساخته است.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول